۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
کد خبرنگار: 2784
کد خبر 83399107
۰ نفر

برچسب‌ها

انجام ۲۰۰ هزار ویزیت در بیمارستان تامین اجتماعی ابهر

زنجان - ایرنا - سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ هزار ویزیت سرپایی، عمومی و تخصصی در بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان ابهر ( امید ) انجام شده است.

رئیس بیمارستان امید شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با تبریک هفته تامین اجتماعی، گفت: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ مورد بستری، بیش از ۴ هزار مورد انواع جراحی، ۶۰ هزار مراجعه به آزمایشگاه، نزدیک به ۲۰ هزار رادیولوژی و ۱۵۰ هزار مراجعه به داروخانه از دیگر خدمات مربوط به سال ۹۷ این مجموعه است.

احمد یوسفی تصریح کرد: شلوغی بیمارستان امید امری طبیعی است زیرا تنها بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان است که برای بیمه شدگان اجباری، در بخش های سرپایی، بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، اتاق عمل، بلوک زایمان و اورژانس ارائه خدمات دارد.

وی اظهار داشت: نوبت دهی در این بیمارستان به صورت روزانه است که از ساعت ۶ تا ساعت ۱۴ سیستم فعال می‌شود و نوبت‌ها به صورت سیستمی ثبت و تایید شده و مراجعه کننده طبق زمان تعیین شده به درمانگاه مراجعه می‌کند.

رئیس بیمارستان امید ادامه داد: سال ۹۷ برای پزشکان عمومی به صورت حضوری بیش از ۱۰۰ هزار نوبت داده شد و فقط ۲۵ درصد آن غیرحضوری بود چون بیشتر ویزیت‌ها توسط پزشک اورژانس انجام شده که با مراجعه حضوری بیماران پذیرش شدند، همچنین در سال ۹۷ بیش از ۵۲ هزار ویزیت متخصص داشتیم که حدود ۶۰ درصد آن غیرحضوری و ۴ درصد ارجاعی بود.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن سیستم‌های نوبت‌دهی و ارجاع بیمارستان، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی در اجرای الکترونیکی کردن خدمات خود پیشقدم بوده و طرح نسخه الکترونیکی از ۲ سال قبل در این مراکز آغاز شده و طبق آن به وجود دفترچه درمانی بیمه تامین اجتماعی نیازی نیست و پذیرش و ارجاع بیماران در سیستم‌های رایانه ای انجام می‌شود.

یوسفی یاد آورشد: در حال حاضر سامانه الکترونیکی به داروخانه های سطح شهر ابهر گسترش پیدا کرده و در صورت نبود یک دارو در داروخانه بیمارستان، بیماران می‌توانند بدون نسخه فیزیکی به داروخانه‌های سطح شهر مراجعه و داروی خود را تامین کنند.

وی بیان کرد: نوبت‌دهی غیرحضوری بیمارستان بصورت تلفنی از چند سال پیش راه‌اندازی شده است و سال قبل هم نوبت‌دهی غیر حضوری با روش‌های اینترنتی، اپلکیشن و از طریق USSD تکمیل و اجرا می‌شود علاوه بر این طرح سامانه ای کردن شورای پزشکی و طب کار نیز در دستور کار قرار دارد.

یوسفی در پاسخ به این سوال که علت اینکه تعداد زیادی از مراجعین نمی‌توانند نوبت بگیرند چیست، گفت: آمار تماس‌های تلفنی بیمارستان نشان می‌دهد در ساعت ۶ صبح هر روز بیش از چند هزار تماس تلفنی با بیمارستان گرفته می‌شود درحالی که ظرفیت نوبت‌دهی درمانگاه تخصصی از روش غیرحضوری حدود ۶۰ مورد است که با توجه به دریافت نوبت غیرحضوری از روش‌های اینترنتی و USSD نوبت‌ها در چند ثانیه به اتمام می‌رسد در نتیجه ممکن است یک دقیقه پس از ساعت ۶ ظرفیت تکمیل شده باشد.
آمارها نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد نوبت‌ها از طریق USSD و سایت نوبت‌دهی اینترنتی تکمیل می‌شود.

رئیس بیمارستان امید برای حل مشکل نوبت‌دهی، عنوان کرد: فرهنگ مراجعه غیرضروری به پزشکان متخصص و دشواری دریافت نوبت متخصص با تبعیت از نظام ارجاع قابل حل است و توصیه می‌شود در صورت هر گونه مشکل به پزشکان عمومی مرکز مراجعه و مطمئن باشند که در صورت نیاز به ویزیت متخصصان، با ارجاع به متخصص مربوطه توسط پزشکان عمومی، بدون زحمت نوبت پزشک متخصص به بیمار داده می‌شود و نیازی برای مراجعه حضوری یا نوبت‌گیری غیرحضوری نیست بنابراین مشکل نوبت‌دهی و مراجعه غیرضروری به پزشکان متخصص کاهش می‌یابد.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =