۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۵۴
کد خبرنگار: 1629
کد خبر: 83398808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ نفر در آبگیرها و رودخانه های فارس غرق شدند

۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۵۴
کد خبر: 83398808
۲۵ نفر در آبگیرها و رودخانه های فارس غرق شدند

شیراز - ایرنا - به رغم هشدارهایی که هر سال در مورد غرق شدن در آبگیرها و رودخانه‌ها داده می شود متاسفانه هر سال شاهد جان باختن شماری قابل توجهی از افراد به ویژه جوانان و نوجوانان در آبگیرها هستیم ، امسال تاکنون ۲۵ نفر در این مناطق استان فارس جان باخته اند.

دکتر محمد جواد مرادیان مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سه شنبه اعلام کرد: غرق شدگی در آب یکی از علت‌های مرگ و میر در فصل گرما و بر اثر افزایش تمایل افراد به شنا در رودخانه‌ها است.

وی به خبرنگار ایرنا گفت: سهل انگاری پدران و مادران و توجه نکردن به هشدارها، منجر به تکرار چنین حوادث ناگواری در استان فارس شده است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهروندان خواست برای کاهش تلفات و با توجه به خطرات جانی، قبل از اقدام به شنا به نشانه‌ها و هشدارهای موجود در محل توجه و ضمن آشنایی با فنون اولیه شنا، از تنها گذاشتن کودکان خود در محیط‌های آبی و رودخانه‌ها پرهیز کنند.

وی بیشترین آمار غرق شدگی را در شهرستان اقلید و فیروزآباد عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس هم اعلام کرد: ورود و شنا کردن در مخازن سدها و بندهای انحرافی و تأسیسات آبی ممنوع است و ازمردم می خواهیم از شنا در این اماکن پرهیز کنند.

محمدرضا ارجمند گفت: شنا در مخازن سدها، بندهای انحرافی و سایر تأسیسات آبی بسیار خطرناک است و با توجه به اینکه احداث سدها و تأسیسات آبی در بستر طبیعی و کوه‌ها و ارتفاعات منشعب از آنها صورت می‌پذیرد و با جمع شدن آب در پشت آنها، پستی و بلندی های طبیعی نمایان نیستند خطر غرق شدگی در این تأسیسات بسیار جدی است و افراد زیادی به خاطر علاقه مندی به شنا در این مکان‌ها قربانی شرایطی شده‌اند که تصور آن را هم نمی‌کردند.

ارجمندگفت: آگاهی نداشتن از شرایط حاکم بر مخازن این تأسیسات، حتی شناگران ماهر را به کام مرگ کشانده است.

وی بیان کرد: با عنایت به فصل گرما و تمایل افراد به شنا و خطر غرق شدگی در محدوده این تأسیسات، این شرکت از مردم فهیم استان تقاضا دارد ضمن توجه به ممنوعیت ورود به ابنیه های مربوط به آب از ورود و شنا کردن در دریاچه سدها، تأسیسات ذکر شده و کانال های آبیاری و زهکشی جدا خودداری کنند.

۶۱۱۳ /‏۱۸۷۶‬

برچسب‌ها

اخبار مرتبط