مدرسه محوری بر مشارکت معلمان و دانش آموزش تأکید دارد

تهران-ایرنا- رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: مدرسه محوری بر مشارکت معلمان و دانش آموزان تأکید دارد و مدیریت بگونه ای انجام می شود که امور مهم به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، «فرهاد کریمی» امروز - دوشنبه - در همایش رویکردهای مدرسه محوری در نظام‌های آموزشی با تاکید بر همکاری و مشارکت خانواده‌ها با پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اظهارداشت: مدرسه محوری یک راهبرد و به طور کلی رویکردی مبتنی بر اصالت به آموزش و یادگیری است.

وی افزود: با توجه به اینکه از نظر حقوقی خانواده‌ها مسئول تربیت فرزندان هستند، از این رو مدارس باید حقوق و اصالت خانواده را نیز مد نظر خود قرار دهند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه محوری و مشارکت در امور مدرسه از سال ۷۷ مطرح شد که اکنون به سمت تفیض اختیار پیش رفته است.

کریمی با بیان اینکه در بحث مدرسه محوری، عدالت محوری مورد توجه است، گفت: در مدرسه محوری دغدغه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، مدرسه محوری باید در حالت اجرایی قرار گیرد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ادامه داد: اگر مدارس دارای استاندارد لازم نباشند، هیچ وقت پیشرفت نمی‌کند.

کریمی خاطرنشان کرد: تمامی نهادهای اجرایی و رسانه‌ها بویژه صدا و سیما نباید خلاف جهت آموزش و پرورش حرکت کند چراکه تعلیم و تربیت با مشارکت سایر بخش‌ها به سرانجام می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =