میان مدارس و جامعه تعامل برقرار شود

تهران- ایرنا- عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش معتقد است میان مدارس و جامعه باید تعامل برقرار شود و بهترین مکان برای تعامل مدرسه است تا در نهایت برنامه های پیشرفت محقق شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، شهناز هاشمی امروز دوشنبه در همایش رویکردهای مدرسه محوری در نظام های آموزشی با تاکید بر همکاری و مشارکت خانواده ها در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اظهار کرد: مشارکت بنیان همه برنامه ها در تمامی ابعاد و نظام های مختلف است، مشارکت والدین در تصمیم گیری های مدارس اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: بسیاری از خانواده ها در تلاشند تا نیازهای فرزندان را خارج از مدارس پاسخ دهند، در واقع آموزش و پرورش نمی تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

به گفته این استاد دانشگاه، نگاه از بالا به پایین آموزش وپرورش به مردم جامعه و گمان ناآگاهی اولیا دانش آموزان صحیح نیست. باید میان نظام آموزشی و جامعه تعامل وجود داشته باشد تا نواقص دو طرف رفع شود.

هاشمی یادآور شد: بسیاری از خانواده ها فرزندان خود را خارج از مدرسه آموزش می دهند تا در نهایت براساس قانون از آموزش و پرورش مدرک دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =