۲۲ تیر ۱۳۹۸،‏ ۸:۰۷
کد خبرنگار: 1828
کد خبر: 83392357
۰ نفر
توسعه جنوب کرمان در گرو نگاه ویژه مسئولان

جیرفت - ایرنا - جنوب کرمان با تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تدابیر دولتمردان، در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته و بی شک برای ادامه راه به نگاه ویژه و جدی تر مسئولان نیاز دارد.

کرمان پهناورترین استان کشور بوده و این مساله باعث شده توزیع امکانات به صورت متوازن در مناطق مختلف این استان انجام نشود و برخی مناطق مانند جنوب این استان با جمعیت یک میلیون نفری خود و اینکه یک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده، کمتر توسعه پیدا کرده و این مساله همواره دغدغه‌ای برای همه مسئولان و مردم منطقه ایجاد کرده است.
نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی با پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه روزی خود، زمینه تحقق سفرهای مسئولان کشوری را فراهم کرده اند تا بتوانند با سرعت بیشتری کمبودها و مشکلات منطقه را برطرف کنند ولی به دلیل حجم بالای مشکلات، آهنگ رشد این منطقه با سایر نقاط استان، به صورت متوازن پیش نمی‌رود از این رو باید با رویکرد جدیدی به این منطقه نگاه کرد تا شاهد پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر این خطه باشیم.

عقب‌ماندگی جنوب کرمان نتیجه بی توجهی برخی از مسئولان است
نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در نشستی با حضور علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمرانی مجلس در فرمانداری جیرفت گفت: بی توجهی برخی مسئولان، باعث عقب‌ماندگی جنوب استان کرمان شده است.
یحیی کمالی پور با ابراز تأسف از عقب ماندگی برخی مناطق جنوبی استان کرمان، افزود: لازم است در وهله اول به توسعه زیرساخت‌های جنوب استان توجه شود که در همین راستا باید به پروژه خط راه آهن بم، جیرفت، کهنوج به جاسک که قبلاً مصوبه و ردیف اعتباری گرفته، رسیدگی شود.

وی ادامه داد: برای فرودگاه جیرفت باید بودجه مناسب در نظر گرفته می‌شد اما این اتفاق صورت نگرفت، همچنین مرز هوایی مصوب نشده لذا جنوب استان کرمان در هاله‌ای از مشکلات به سر می‌برد که مورد توجه مسئولان واقع نمی‌شود.

این حقوقدان گفت: هیچ اختلافی با مدیران استان نداریم و در سایه روابط دوستانه، اتفاقات خوبی رقم زده ایم و باید دست به دست هم داده و کمک کنیم تا بخش خصوصی در منطقه جنوب کرمان فعال شود تا شاهد برطرف شدن محرومیت‌های موجود باشیم.

آب را از دریای عمان انتقال دهید نه از سرشاخه‌های هلیل

نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی همچنین از انتقال آب سرشاخه‌های هلیل رود به شهر کرمان انتقاد کرد و گفت: آب را از دریای عمان منتقل کنید نه از سرشاخه‌های هلیل رود.

یارمحمدی اظهار داشت: دو سوم از هیأت وزیران با تعامل خوب دولت در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد حضور پیدا کرده اند و سفر این مسئولان به منطقه جنوب کرمان به منظور برطرف کردن مشکلات این منطقه انجام شده لذا با روحیه تعامل و همدلی با دولت، پیگیر رفع مشکلات هستیم.
وی با بیان اینکه اتحاد و همدلی راه رفع مشکلات در جنوب کرمان است گفت: همواره اعتقاد داریم که ولایت و ولایتمداری باید سرلوحه همه امور قرار گیرد.

استعدادهای جنوب کرمان باید شکوفا شوند
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی هم گفت: استعدادهای جنوب کرمان باید شکوفا شوند لذا این مساله نیازمند مدیریت قوی است.
علیم یارمحمدی افزود: برای توسعه و شکوفا شدن ظرفیت‌های جنوب کرمان باید زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شود تا شاهد برطرف شدن مشکلات این منطقه باشیم.
وی اظهار داشت: خدمات خوبی در جنوب کرمان با حرکت‌های همسو انجام شده است.

طرح جامع توسعه جنوب کرمان در حال اجرا است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز گفت: طرح جامع توسعه جنوب کرمان برنامه ریزی شده و هم اکنون در حال اجراست.
جعفر رودری افزود: در این طرح، مطالعه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این منطقه انجام و برنامه ریزی برای توسعه در حال اجراست.

رودری با بیان اینکه ۲۶ معین اقتصادی در استان کرمان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این تعداد معین اقتصادی ۳۹۳ طرح به ارزش ۲۱ هزار میلیارد تومان با استانداری کرمان امضا کرده اند.
وی ادامه داد: ۱۴ برنامه و ۲۷۲ پروژه اقتصاد مقاومتی برای استان کرمان به تصویب رسیده که در این ارتباط ۶۸ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان کم برخوردار قلعه گنج دیده شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تصریح کرد: بنیاد مستضعفان، گوهر زمین، مؤسسه ملل، قرارگاه خاتم الانبیا و اتاق بازرگانی استان کرمان معین‌های اقتصاد مقاومتی جنوب کرمان هستند.
وی اظهار داشت: هم اینک هشت طرح بزرگ اساسی به ارزش پنج و نیم میلیارد تومان در جنوب کرمان در حال اجراست.

راه آهن نیاز حیاتی جنوب کرمان
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان هم در این نشست گفت: حیاتی ترین نیاز جنوب کرمان راه آهن است که پیگیر احداث این طرح بزرگ در جیرفت هستیم.
محمدعلی دهقان افزود: با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی، راه اندازی راه آهن مهمترین نیاز این منطقه بود که به جد پیگیر این مساله هستیم.

مشخص شدن ۲۶ کیلومتر قطعه اول راه آهن جیرفت
سرپرست اداره کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه یک کشور گفت: پیمانکار ۲۶ کیلومتر قطعه اول راه آهن جیرفت مشخص و فعالیت خود را آغاز کرده است.
شاهین اسدفامیان با بیان اینکه سه هزار میلیارد تومان برای تکمیل این طرح برنامه ریزی شده است، افزود: طبق مطالعات کارشناسان، راه آهن جیرفت به بم ۴۰ کیلومتر تونل و ۱۴ کیلومتر پل دارد که به دلیل شرایط جغرافیایی خاص منطقه، یکی از طرح‌های سخت به شمار می‌رود.


ایجاد ۴۵ هزار متر مربع آسفالت در جیرفت
شهردار جیرفت هم از طرح نهضت جهادی آسفالت در این شهر خبر داد و گفت: تا کنون ۴۵ هزار متر مربع آسفالت ایجاد کرده ایم.
نعمت حسین زاده افزود: یکی از الویت‌های مهم و بخش قابل توجهی از عملیات عمرانی در سال جاری با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان و تصمیمات اتخاذ شده در ابتدای سال، نهضت آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر جیرفت است که با هدف سهولت تردد شهروندان، ارتقا کیفی، بهسازی معابر و مناسب سازی محیط، سیما و منظر شهری اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: اکنون یکی از مهمترین دغدغه‌های شهرداری، رسیدگی و ساماندهی وضعیت آسفالت معابر بوده و از این رو نهضت آسفالت معابر با قوت و جدیت بیشتری در سطح شهر جیرفت آغاز شده است.
با فراهم شدن زیرساخت‌هایی همچون راه آهن، بروز شدن پروازها، تعین مرز هوایی و ۲ بانده شدن مسیرهای ارتباطی، منطقه جنوب کرمان شاهد حضور سرمایه گذران خواهد بود لذا این مساله نیاز به توجه بیش از پیش مسئولان دارد.
گزارش از هادی شفیعی
۷۴۵۰/۷۴۲۹/‌‬ ۵۰۵۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =