۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۱
کد خبر: 83379623
T T
۰ نفر
رفیعی: امضا نکردن قرارداد با کالدرون تصمیم منطقی بود

تهران- ایرنا- وکیل بین المللی فوتبال گفت: با توجه به عدم امضای قرارداد میان باشگاه الاهلی و برانکو، مسئولان پرسپولیس، با امضا نکردن قرارداد نهایی با کالدرون بهترین تصمیم را گرفتند.

رفیعی با اشاره به اینکه هر ۲ باشگاه الاهلی عربستان و پرسپولیس ایران از آثار و تبعات امضای قرارداد با مربیان جدید تا حدی نگران هستند به ایرنا، افزود: باشگاه الاهلی علی رغم دریافت چندین اخطار رسمی تاکنون به نامه‌های باشگاه ایرانی پاسخی نداده است و این موضوع قرینه‌ای بر صحت ادعای باشگاه پرسپولیس مبنی بر داشتن قرارداد با برانکو است.
به گفته وی باشگاه عربستانی در زمانی که برانکو با پرسپولیس قرارداد داشته است با او مذاکره کرده است که این موضوع رفتاری غیر حرفه‌ای و خلاف مقررات است.
این حقوق دان ورزشی اضافه کرد: به همین دلیل مسئولان باشگاه الاهلی از ثبت قرارداد رسمی با برانکو خودداری کرده و این موضوع به خوبی نشان می‌دهد مواضع ما که در رسانه‌ها نیز بارها مطرح شده صحیح می‌باشد.
رفیعی تاکید کرد: چنانچه برانکو حق انعقاد قرارداد با باشگاه جدیدش را داشت تابه حال آن را امضا کرده بود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پرسپولیس از عقد قرارداد رسمی با سرمربی جدید خود امتناع کرده است، پاسخ داد: پرسپولیسی‌ها برای اینکه برانکو از این مساله سو استفاده نکند از ثبت قرارداد رسمی با سرمربی جدید خودداری کردند.
به گفته وی اگر قرارداد امضا می‌شد و برانکو به ایران باز می‌گشت آنگاه مسئولان باشگاه باید به تعهدات خود نسبت به هر ۲ مربی عمل می‌کردند که این موضوع منطقی نیست.
به اعتقاد این حقوق دان ورزشی هم باشگاه پرسپولیس و هم باشگاه الاهلی در ثبت نکردن قرارداد خود با مربیان جدید عاقلانه رفتار کردند.
رفیعی ادامه داد: باشگاه عربستانی به خوبی می‌داند در صورت ثبت قرارداد با برانکو قوانین را نقض کرده و باید با ضمانت‌های اجرایی سنگین فیفا مواجه شود.
وی بهترین و شایسته‌ترین تصمیم در این شرایط را حل مسالمت آمیز مسائل بین باشگاه پرسپولیس و برانکو دانست و تصریح کرد: از آنجا که تا به امروز ۲ طرف علیه یکدیگر در فیفا اقامه دعوا نکرده‌اند بهترین تصمیم مذاکره است.
به گفته وی طرفین باید سر میز مذاکره بنشینند و اختلافات را دوستانه حل کنند.
وکیل بین المللی فوتبال گفت: برانکو یک واقعیت فراموش نشدنی در موفقیت‌های پرسپولیس در یک دهه اخیر است از این رو انتظار داریم طرفین بدون آنکه در فیفا علیه یک دیگر اقامه دعوا کنند مسائل شأن را در حضور وکلای خود دوستانه به سرانجام برسانند.
وی در پاسخ به این سوال که ثبت نشدن قرارداد رسمی با مربیان جدید در آینده برای باشگاه‌های پرسپولیس و الاهلی مشکلی ایجاد خواهد کرد یا خیر، گفت: در شرایط فعلی که مسئولان دو باشگاه از نظر حقوقی به تبعات کار خود فکر کرده و علیه یکدیگر شکایت نکردند. به نظر نمی‌رسد مشکلی برای ۲ تیم ایجاد شود از سوی دیگر آنان الزامی ندارند که قرارداد مربیان خود را در این شرایط به صورت رسمی به ثبت رسانند با این کار هم از نظر اجرایی قراردادی را به ثبت نرساندند هم عذر و بهانه‌ای به طرف مقابل نداده‌اند.


 

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha