۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۱۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 83376822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱.۵ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز ترک اعتیاد زن هستند

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه پیشگیری بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: ۱.۵ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز ترک اعتیاد استان را زنان تشکیل می دهند.

اشرف عسگری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یک مرکز ترک اعتیاد زنان در استان از آذرماه سال گذشته در مرکز استان فعال شده است.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از معتادان کشور و استان و همچنین اعتیاد در حوزه زنان در دست نیست، اظهار داشت: میانگین مراجعه زنان به مراکز ترک اعتیاد در کشور ۵ درصد است.

وی گفت: در سال جاری ۱۸ زن معتاد برای ترک اعتیاد به این مرکز مراجعه کرده اند که این آمار در سال گذشته ۱۰ نفر بود، است.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به فرهنگ حاکم بر جامعه، مخفی نگه داشتن اعتیاد زنان را از علل کمرنگ بودن مراجعه زنان به مراکز ترک اعتیاد دانست.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان و پیشگیری از مصرف مواد مخدر ۱۵ کمپ اقامتی و ۷۲ مرکز درمانی فعال است، افزود: سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۹ نفر به مراکز درمان و کمپ‌های اقامتی استان مراجعه کردند که از این تعداد بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ نفر در کمپ‌ها و مابقی از مراکز اقامتی بهره مند شدند.

عسگری از آغاز اجرای طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان در خانواده معتادان) از اوایل ماه جاری در ۵۰ نقطه پرخطر استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان در مناطق پرخطر و آسیب پذیر اجرا می‌شود.

وی از اجرای طرح های مختلف در حوزه پیشگیری و فرهنگ سازی از اعتیاد در بین دانش آموزان، مهدهای کودک و همچنین خانواده‌های در معرض آسیب با همکاری دستگاه‌های متولی خبر داد.

۷۳۶۰/‏۶۰۲۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha