۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۵
کد خبر: 83376799
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تابوت‌های باستانی کشف شده جوبجی بزودی جابه‌جا می‌شوند

تهران- ایرنا- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میراث فرهنگی استان خوزستان، نبود اعتبارات کافی را دلیل باقی ماندن تابوت های باستانی در محل کشف ایلامی جوبجی در شهرستان رامهرمز اعلام کرد و گفت: بزودی تابوت ها جابه‌جا می‌شود.

حکمت الله موسوی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با تایید کشف تابوت های باستانی در محوطه ایلامی جوبجی از اواخر سال گذشته و باقی ماندن آنها تا این لحظه در منطقه باستانی، گفت: البته برخی از تابوت ها پس از کشف به خاطر کمتر آسیب دیدن به طور موقت تدفین شده بودند و برای بقیه نیز مرمت های اولیه انجام گرفته بود اما متاسفانه انتقال آنها به کارگاه مرمت انجام نگرفته بود.
وی افزود: به دلیل در خواست شرکت سازمان آب و برق خوزستان برای حفر کانال آب زراعی کشاورزی در این منطقه قرار بود، اعتبارات حفاری باستان شناسی را آنها تامین کنند که در این کار تعلل کردند.
این مدیر استانی بروز سیل در خوزستان را یکی دیگر از دلایل تعلل برای تامین اعتبارات اعلام کرد و گفت: البته هیات باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی نیز تعلل داشته است.
موسوی افزود: گرمای هوا مانع از حفاری جدید در محوطه شده اما تابوت های کشف شده طی یکی دو روز آینده به کارگاه مرمت منتقل می شوند.
وی گفت: در این مدت نیز به دلیل جلوگیری از دزدی این تابوت ها یگان حفاظت، و نیرو های محلی در محل حضور داشتند.

در چند روز گذشته در فضای مجازی اخباری مبتنی بر کشف تابوت های باستانی و باقی ماندن آنها در همان محوطه منتشر شده بود متن یکی از این توئیتر ها به این شرح است:

«ماه‌ها از کشف تابوت های باستانی در محوطه ایلامی جوبجی در شهرستان رامهرمز می گذره اما هنوز برای جابه جایی آن اقدامی نشده است. کارگر حاضر در محل می گوید ۱۲ ماهه اینجا هستیم. جسد موجود در تابوت ها سالم بودند. اما به دلیل شرایط بد نگهداری و عدم مراقبت جسدهای باستانی نابود شدند».

برچسب‌ها

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha