۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83374099
T T
۰ نفر
آیین سوگواری شهادت امام صادق (ع) در ۱۲۰ بقعه متبرکه گیلان

رشت - ایرنا - مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) از شب گذشته به مناسبت سالگرد شهادت این امام در تعدادی از امام زادگان گیلان در حال برگزاری است.

دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت با حضور در امام زادگان و بقاع متبرکه مجری برگزاری مراسم‌های ویژه شهادت امام جعفر صادق (ع) در استان گیلان به سوگواری پرداختند، مداحی و سینه زنی از جمله مهمترین برنامه‌ها در امام زادگان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا، بیان داشت: ۱۲۰ بقعه متبرکه و امام زادگان گیلان میزبان برگزاری مراسم ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) است که ۵۴ بقعه از این تعداد از بقاع شاخص ملی و استانی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده اظهار داشت: ۲۴ ایستگاه صلواتی و ۱۱ ایستگاه همه واقف باشیم در بقاع متبرکه ای است که در مسیرهای مواصلاتی هستند، خیمه‌های معرفت دارند.

وی خاطرنشان کرد: یکصد مبلغ بومی و ۲۰ مربی قرآن در برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفر صادق (ع) در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان همکاری دارند.

شهرها و مناطق مختلف استان گیلان امروز (شنبه) به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با برگزاری برنامه‌های مختلف در سوگ و ماتم است.

امروز (شنبه) سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) است، امام جعفر صادق امام ششم شیعیان، رهبر بزرگ شیعیان در هفدهم ربیع الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه متولد شد، کنیه ایشان ابو عبدالله و لقب شأن صادق است و پدر ارجمندشان امام باقر و مادرش ام فروة است.

رسول خدا سال‌ها قبل ولادت آن حضرت را خبر داده و فرموده بود نام او را صادق بگذارید. آن حضرت در سن ۶۵ سالگی در سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسید و در قبرستان بقیع در کنار مرقد پدر و جد خودش مدفون شد.

۷۲۸۶ /‏۶۰۳۰

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha