دانش‌آموزان باید با مشاغل مختلف آشنا شوند

تهران- ایرنا- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه با ارائه آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت و هدایت هدفمند و آگاهانه تحصیلی می تواند زمینه آشنایی دانش آموزان با مشاغل و تقویت نگرش آنها به کار و اشتغال را فراهم کند.

به گزارش روز سه‌شنبه وزارت آموزش و پرورش، «علیرضا کمرئی» در نشست فصلی شورای آموزش‌های مهارتی، طرح‌های مهارت آموزی را به دلیل ضرورت‌ها و نیاز جامعه، تاکید اسناد تحولی و مسئولان طراز اول نظام دارای اهمیت خواند و اظهار کرد: امروز جهت گیری اصلی نظام آموزشی و محور برنامه توسعه ششم در حوزه آموزش وپرورش توسعه آموزش‌های مهارتی است و این وزارتخانه در هر شرایطی نسبت به تحقق اهداف آن پیگیر خواهد بود.

وی ضمن بیان دیدگاه‌های خود در خصوص طرح ایران مهارت، به آسیب شناسی اجرای طرح در ۲ سال گذشته پرداخت و گفت: ارائه تعریفی روشن از تناسب آموزش‌های مورد انتظار در نظام تعلیم و تربیت عمومی، بازنگری و اصلاح دستورالعمل ایران مهارت، آموزش مدیران سطوح مختلف اجرایی یک ضرورت است و رفع این کاستی‌ها تضمین کننده شتاب بیشتر در توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی در بستر آموزش و پرورش و در حوزه دانش آموزی خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد توسعه استانداردهای مهارتی از ۲۳۶ رشته به ۵۰۰ رشته در سال آینده، تناسب آموزش‌ها و ذوق و سلیقه دانش آموزان و خانواده‌های آنان را در مهارت آموزی پاسخ داده و به گسترش کمی و کیفی فعالیت این حوزه کمک می‌کند.

وی ضرورت تسهیل رویه‌های عملیاتی طرح ایران مهارت، توسعه مشارکت دستگاه‌ها، تحلیل نواقص محتوایی را از برنامه‌های آتی معاونت متوسطه خواند و گفت: بدون توجه به کیفیت این دسته از آموزش‌ها با توجه به محدودیت منابع و فرصت‌ها راه به جایی نخواهیم برد.

این توافق در چند محور کلیدی به منظور روشن شدن چارچوب توسعه همکاری‌های بین دستگاهی در آینده و تعیین ۵ تا ۱۰ درصد هدف رشد کمی در سال آینده از مهمترین تصمیمات شورای سیاست گذاری بود.

در این نشست نمایندگان سازمان فنی و حرفه ای کشور، نمایندگان کانون آموزشگاه‌های آزاد، تعدادی از مدیران کل دستگاه‌ها و نمایندگان سازمان‌های تابعه و معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش در محل سالن جلسات معاونت متوسطه برگزار شد. /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =