نخستین نشست کمیته امور مجامع و حسابرسی مناطق آزاد در کیش برگزار شد
کمیته امور مجامع و حسابرسی داخلیِ مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

کیش - ایرنا - نخستین جلسه کمیته امور مجامع و حسابرسی داخلیِ مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

‎ به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این جلسه که ۱۰ مصوبه داشت، اعضای کمیته امور مجامع و حسابرسی داخلی، معرفی و پیشنهاداتی برای تکمیل فرآیند برگزاریِ کیفی تر جلسات ارائه شد.

پایگاه اطلاع رسانی منطقه آزاد کیش بدون اشاره به جزئیات این مصوبات به نقل مدیرعامل منطقه آزاد کیش؛ ایجاد کمیته امور مجامع و حسابرسی داخلی را طرحی ارزشمند و ضروری ارزیابی و سلامت مالی، ارتقاء کیفیّت و سودآوری و اتّخاذ راهبردی جامع برای شفّافیّت مالی سازمان ها را محور های اصلی فعالیت این کمیته عنوان کرد.

غلامحسین مظفری با اشاره به نقش سیاست گذاری و نظارتی سازمان منطقه ی آزاد کیش بر ضرورت تقویت فعالیت های بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد کیش ضمن انجام نقش نظارتی خود به عنوان نماینده دولت در منطقه آزاد کیش تلاش می کند تا بخش عمده طرح های عمرانی و توسعه ای با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در این جزیره اجرایی شود و برای تحقق این اهداف کمیته امور مجامع و حسابرسی داخلی نقش مهم و حساسی برعهده خواهد داشت.

همچنین معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان نیز وجود این کمیته را در راستای تبیین ضوابط و بهبود فرآیندها» مهم و اساسی عنوان کرد و آن را یکی از مهمترین ابزارهای شفّافیّت مالی و پیاده سازی استانداردهای بین المللی برشمرد.

بر اساس این گزارش: محمّد ثاقب‌فرد" مدیر امور مجامع و حسابرسی داخلی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با تأکید بر اینکه این سازمان در دوره جدید مدیریّتی، نخستین منطقه‌ی آزادی است که از چنین کمیته‌ای بهره‌مند می‌شود از پیگیری ها و حمایت های دکتر مظفّری در جهت ایجاد این کمیته قدردانی کرد.

در ادامه این نشست عبدی، مشاور تحقیقات راهبردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به نقش مهم و کلیدی کمیته حسابرسی در کنار کمیته ریسک، اظهار داشت: این کمیته می‌تواند هم‌زمان دو مسئولیت مهم نظارت و ارائه پیشنهاد را در سازمان عهدار بوده و به خوبی اجرا کند.

۱۳۳۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =