جام جهانی فوتبال زنان؛ افزایش نجومی قیمت بلیت دیدار فرانسه و آمریکا

تهران- ایرنا- قیمت بلیت های دیدار یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۹ زنان مابین آمریکا و فرانسه به شکل چشمگیری افزایش یافت به طوری که یکی از فروشندگان بازار ثانویه یک جفت بلیت را بیش از ۱۱ هزار دلار قیمت گذاری کرد.

تیم ملی زنان آمریکا شب گذشته با پیروزی ۲ بر یک مقابل اسپانیا قدم به مرحله یک چهارم باز کرد تا هواداران را به دیداری مهیج مقابل فرانسه میزبان که ۲۸ ژوئن (۷ تیر ماه) برگزار می‌شود، دعوت کند؛ این در حالی است که بلیت این نبرد به یکی از گرانقیمت ترین بلیت‌های تاریخ فوتبال زنان بدل شده است.

پایین‌ترین قیمت بلیت‌های این دیدار در سایت StubHub.com در حال حاضر ۶۸۱ دلار و بالاترین آن ۱۱ هزار ۳۹۸ دلار قیمت گذار شده است که البته در این بین، تعدادی از بلیت‌ها با قیمتی که مابین ۲ تا ۳ هزار دلار نوسان می‌کند، به فروش گذاشته شده است.

این در حالی است که قیمت بلیت‌های دیگر دیدار یک چهارم که ۲۷ ژوئن مابین نروژ و انگلیس برگزار می‌شود، در بهترین حالت مابین ۳۳ تا ۱۷۰ دلار نوسان دارد.

دیدار تیم‌های آمریکا و فرانسه طبق برنامه در پارک دو پرنس (ورزشگاه اختصاصی پاری سن ژرمن) برگزار می‌شود بنابراین این میزان تقاضا غیرمنطقی نیست اما نوسان قیمت آن هم تا این اندازه حتی با توجه به موقعیت برگزاری بازی، به شکلی غیر عادی بالا است.

در واقع، قیمت بلیت‌ها برای یک چهارم با حضور میزبان به شکل نجومی بالاتر از قیمت بلیت‌های همین مرحله در جام جهانی ۲۰۱۵ زنان است؛ جایی که آمریکا میزبان بود.

در آن دوره، میانگین قیمت فروش مجدد بلیت‌ها برای دیدار یک چهارم مابین آمریکا و چین ۱۶۵ دلار بود و بالاترین نوسان نیز با ۳۶۸ دلار به دیدار فینال مابین آمریکا و ژاپن تعلق داشت.

شاید این موضوع که فرانسه میزبان در پاریس با آمریکا به عنوان محتمل‌ترین گزینه قهرمانی پیش از آغاز تورنمنت مواجه شده و اینکه آمریکایی در این دوره با حمایت قابل توجه هموطنان‌شان روبرو شده‌اند، دلیل اصلی افزایش سرسام آور قیمت بلیت‌ها باشد.

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) ۲۲ ژوئن (اول تیر) پس از برگزاری ۳۶ دیدار در طول ۱۴ روز، آمار و ارقام مربوط به مرحله گروهی تورنمنت را منتشر کرد.

بر این اساس، تورنمنت سال جاری ۴۳۳ میلیون مخاطب از طریق شبکه دیجیتالی فیفا برای جام جهانی زنان داشت. دنبال کنندگان مجازی متمرکز بر فوتبال زنان به اندازه یک میلیون ۲۵ هزار نفر افزایش یافته و این رقابت‌ها ۶ میلیون بار در فیسبوک لایک خورده است (پسندیده شده است).

از حیث فروش بلیت تنها از طریق تارنمای رسمی فیفا نیز براساس آمار، یک میلیون ۹۴ هزار و ۶۳۹ بلیت از ۲۰ ژوئن اختصاص داده شده است؛ ۷۰ درصد ظرفیت ورزشگاه پر شده و بلیت‌های ۱۱ بازی به طور کامل فروخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =