۲ تیر ۱۳۹۸،‏ ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 773
کد خبر: 83365648
۰ نفر
تأثیر تبلیغات مخصوص کودکان بر الگوهای رفتار آنان

تهران- ایرنا- در عصر فرا اطلاعات، رسانه‌های جمعی تأثیر قابل توجهی روی مخاطبان می‌گذارند. در این میان کودکان بیشتر در معرض این تأثیرات هستند.

فصلنامه رسانه- در واقع تبلیغات با ویژگی‌های خاص خود، قادر به تأثیرگذاری غیر قابل انکار، بر کودکان و نوجوانان است.

هدف از این تحقیق، بررسی تأثیر تبلیغ در حوزۀ کودکان بر تغییر الگوهای رفتاری آنها با در نظر گرفتن محیط زندگی و تحصیلی آنان (در نقش تعدیل‌گر) است.

جامعۀ آماری پژوهش شامل دانشجویان، مشاوران روانشناسی و استادانی است که فرزند بین ۵ تا ۱۰ سال دارند و نمونۀ آماری آن ۱۸۵ نفر انتخاب شد.

تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار Smart-PLS انجام شده و نتایج حاصل از بررسی فرضیة‌های تحقیق نشان داد که چهار ُبعد تبلیغات در زمینۀ کودکان ( استفاده از شخصیت‌های محبوب، وجود رنگ و موسیقی شاد، به تصویر کشیدن روابط میان اعضای خانواده و به تصویر کشیدن شرایط مختلف زندگی) بر تغییر الگوهای رفتاری کودکان تأثیر گذاشته است.

ادامه مطلب به پیوست ضمیمه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =