عملکرد دانش‌آموزان در زبان انگلیسی رشد داشته است

تهران- ایرنا- رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: عملکرد دانش آموزان در درس زبان نسبت به سال های قبل کاهشی نداشته و با رشد ۵.۱ درصد روبرو بوده است.

به گزارش روز شنبه آموزش و پرورش، «خسرو ساکی» در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره سوالات شنیداری آزمون «زبان انگلیسی ۳» پایه دوازدهم اظهار کرد: این امتحان مطابق بند ۳۳ دستورالعمل برگزاری امتحانات نهایی خرداد ۱۳۹۸ ارسالی ۲۵ اردیبهشت برگزار شده است.

وی ادامه داد: روسای حوزه‌های اجرا موظفند تا هر مورد از فایل صوتی مربوط به بخش شنیداری (listening) که شامل ۶ پرسش و ۳ متن شنیداری است و ۳ بار تکرار می‌شود را از طریق سیستم‌های صوتی مناسب برای دانش‌آموزان پخش کنند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش افزود: در مواقع اضطراری باید برنامه مراقبان امتحانات را به گونه‌ای تنظیم کرد که در روز امتحان زبان، از وجود دبیران زبان انگلیسی استفاده شود تا در صورت اختلال در سیستم صوتی مدرسه به دلیل قطعی برق یا نامناسب بودن سیستم صوتی و … متن و سوالات بخش شنیداری از سوی دبیر زبان متخصص حاضر در جلسه به همان شیوه‌ای که در فایل صوتی تنظیم شده (سه بار تکرار متن و سوالات) این بخش برای دانش‌آموزان قرائت شود.

ساکی افزود: با در نظر گرفتن این دو شیوه به نظر نمی‌رسد مشکلی در اجرا وجود داشته و با فرض اینکه در تعداد معدودی از حوزه‌های اجرا به غیر از این روش‌ها، عمل شده باشد قابل تعمیم به سایر حوزه‌ها که در چهار هزار و ۲۷۳ حوزه اجرا شده، نیست.

وی گفت: اعتراض برخی از دبیران براساس اختلاف نظرهایی است که به این شیوه آموزش یعنی تاکید بر مهارت‌های گوش کردن و سخن گفتن از بین مهارت‌های چهارگانه (گوش کردن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن) دارند که البته در آغاز هر تغییری مقاومت در برابر تغییر امری طبیعی است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش افزود: مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی درباره روش‌های تالیف، تدریس و تامین امکانات کمک آموزشی و شیوه ارزشیابی و حتی بارم‌بندی درس زبان انگلیسی دخالتی ندارد و سئوالات مربوط به این بخش را باید با دفتر تالیف و تدوین کتب درسی و مولف کتاب در میان گذاشت./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =