۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۹
کد خبر: 83364094
T T
۰ نفر
مقام ارشد سازمان ملل خواستار مذاکره طرفین مناقشه در ونزوئلا شد

تهران - ایرنا - مقام ارشد سازمان ملل در امور حقوق بشر خواستار مذاکره طرفین مناقشه در ونزوئلا و کاهش تنش ها در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، میشله باشلت رئیس امور حقوق بشر سازمان ملل که به کاراکاس سفر کرده از دولت ونزوئلا و مخالفان در این کشور خواست اختلافات سیاسی شان را کنار بگذارند و به مذاکره جدی روی آورند.

کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور حقوق بشر این مسئله را به دنبال پایان دیدار سه روزه اش از ونزوئلا و دیدار با خوان گوایدو رهبر مخالفان و نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا مطرح کرد.

باشلت روز گذشته پیش از پایان این سفر عنوان کرد: اوضاع ونزوئلا برای من دردناک است چون در جریان وضعیت مردم قرار گرفتم.

این سفر میشله باشلت که رئیس جمهوری سابق شیلی نیز بوده، اولین سفر یک مقام ارشد کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل به ونزوئلا بود. از جمله اهداف این سفر باشلت بررسی وضعیت حقوق بشر در ونزوئلا به دنبال تشدید بحران در این کشور بود. وی از طرفین این مناقشه خواست به حقوق بشر احترام بگذارند.

مادورو در دیدار با باشلت از این سفر وی به عنوان اولین گام برای تقویت روابط قوی تر ونزوئلا با آژانس امور حقوق بشر سازمان ملل یاد کرد.

ونزوئلا که ماههاست با شدیدترین چالش‌های اقتصادی چند دهه اخیر از جمله مواد غذایی و دارو به دلیل فشارهای گسترده از سوی آمریکا روبرو بوده، همچنان به دنبال راههای مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، بخشی از ذخایر طلا خود را بفروشد. در این راستا دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین با تحریم‌های اقتصادی آمریکا مقابله کند.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع مجدد دولت نیکلاس مادورو، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سئوال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد؛ از آن زمان تا کنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha