آموزش و پرورش در اولویت نخست تخصیص بودجه در  آذربایجان غربی است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: آموزش و پرورش رکن اصلی توسعه است و به همین علت این نهاد در اولویت نخست تخصیص بودجه در استان قرار دارد.

به گزارش ایرنا محمد مهدی شهریاری روز چهارشنبه در بیست یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در ارومیه با بیان اینکه آموزش و پرورش در استان با مشکلات بسیاری مواجه است، افزود: یکی از مشکلات اصلی این بخش، فرسوده بودن زیرساخت های آموزشی است به طوری که از ۲۴ هزار کلاس درس ۱۲ هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی است و امیدواریم با همکاری دولت و خیرین این آمار تغییر کند.

وی اظهار داشت: سال گذشته فصل آموزش اولویت اول تخصیص بودجه استانی بود و ۱۵۵ میلیارد تومان برای نوسازی فضای آموزشی استان اختصاص یافت که این میزان را در سال ۹۸ نیز تخصیص خواهیم داد تا تغییر شاخص ها و افزایش سرانه فضای آموزشی در استان شتاب پیدا کند.

وی با بیان اینکه دولت نیز باید این میزان اعتبار را برای نوسازی مدارس استان اختصاص دهد، ادامه داد: آمار بی سوادی استان بالاست و با وجود تغییر برخی شاخص ها به علت پایین بودن نرخ بی سوادی نتوانستیم جایگاه استان را به میانگین کشوری برسانیم.

وی اظهار داشت: انتظار می رود به اندازه سهم استانی، از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس استان اختصاص یابد.

شهریاری با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز پیش قدم در مدرسه سازی هستند، گفت: امید است با همکاری خیرین و دولت طی ۲ سال آینده سرانه فضای آموزشی استان به متوسط کشوری برسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی نیز گفت: پنج هزار مدرسه با ۲۴ هزار کلاس درس در آذربایجان غربی برای تحصیل دانش آموزان وجود دارد.

آیدین رحمانی بیان کرد: این استان رتبه ۲۹ کشوری را در سرانه آموزشی دارد که وضعیت مطلوبی نیست و برای هر دانش آموز ۴.۱ مترمربع سرانه فصای آموزشی است.

وی ادامه داد: سهم اعتبارات استانی در فصل آموزش بیش از پیش بوده است که رئیس سازمان نوسازی کشور نیز به این جهت از استاندار آذربایجان غربی قدردانی کرد.

رحمانی اظهار امیدواری کرد که با این روند تخصیص اعتبارات و همراهی خیرین مدرسه ساز سرانه فضای آموزشی استان را بتوان به به میانگین کشوری رسانید.

به گزارش ایرنا در جشنواره بیستم ۹۴ میلیارد تومان تعهد خیرین بود و جشنواره بیست و یکم با هدف افزایش ایمنی مدارس و بازسازی ۶ هزار کلاس درس تخریبی اجرا می شود.

این استان دارای پنج هزار مدرسه است که ۳۰ درصد تخریبی و نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

۷۱۲۵/۷۱۲۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =