استارتاپ ها به عنوان صنعت در کشور به رسمیت شناخته شوند

قم – ایرنا - دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: استارتاپ ها و کسب و کارها در حوزه فناوری ارتباطات و فضای مجازی باید به عنوان یک صنعت در کشور به رسمیت شناخته شده و زمینه بهره گیری آنها از مزایای واحدهای صنعتی نیز فراهم شود.

سید ابوالحسن فیروز آبادی عصر سه شنبه در حاشیه افتتاح دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال در محل دائمی نمایشگاه‌های قم، با بیان اینکه در ارائه تسهیلات باید به کسب و کارهای فضای مجازی مانند یک واحد صنعتی نگاه شود افزود: استفاده از مزیت‌های شهرک‌های صنعتی همچون برخورداری از تخفیف‌های مالیاتی، امکان اخذ تسهیلات بانکی و همچنان بستر سازی برای استقرار آنها در شهرک‌های صعتی باید فراهم شود.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات از نظر قانونی پیرامون توسعه و حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی در کشور وجود دارد گفت: به دلیل مسکوت بودن بسیاری از حوزه‌ها، کسب و کارهای فضای مجازی نگرانی‌هایی دارند که باید با رفع نگرانی در این حوزه زمینه برای رونق اقتصادی این کسب و کارها را فراهم کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با انتقاد از کوتاهی برای ساماندهی کسب و کارهای فضای مجازی و فناروی اطلاعات گفت: کوتاهی‌هایی نسبت به این بخش ویژه اقتصادی در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

وی حمایت از مالکیت معنوی و فکری را از جمله اقدام‌های ضروری برای حمایت از دارایی‌های فعالان این حوزه دانست و ادامه داد: بازار استارتاپ ها و کسب و کار در فضای مجازی استعداد بزرگ شدن سریع را دارد و نیاز زیادی به حمایت‌های دولیت ندارد ولی باید دولت این شاخه اقتصادی را به رسمیت بشناسد و تسهیلات و امکاناتی که برای صنایع در نظر می گیرد را برای این صنعت نیز در نظر بگیرد.

وی با اشاره به لزوم همکاری وزارت صمت و ارشاد برای رفع مشکلات اقتصادی استارتاپ ها گفت: کسب و کار در حوزه فضای مجازی و استارتاپ ها که امکان دسترسی به بازارهای جهان را بدون مانع دارا هستند، نباید مورد غفلت قرار گیرد.

فیروزآبادی، رونق در بخش کسب و کارهای فضای مجازی را نیازمند سیاست گذاری دانست و اظهار داشت: هدف از نمایشگاه رسانه های دیجیتال بستر سازی برای ارتباط میان تمام فعالان زنجیره کسب و کار در حوزه فضای مجازی و آشنایی این شرکت‌ها از مزیت‌های یکدیگر است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: متأسفانه در حوزه بازار دیجیتال مبادله مزیت‌های شرکت‌های مهم فعال در این حوزه تا کنون وجود نداشته که این نمایشگاه می‌تواند زمینه این تعاملات را ایجاد کند.

وی کیفیت این نمایشگاه را متفاوت از دوره‌های گذشته دانست و اظهار داشت: یکی از بزرگترین مزیت‌های مهم ملی کشور فرهنگ اسلامی و ملی است که به طور قطع قم به عنوان فرهنگی‌ترین شهر کشور، که سهم زیادی در تولید محتوای دینی دارد، می‌تواند نقش مهمی در توسعه تولید محتوای دینی در فضای مجازی داشته باشد.

دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال، عصر امروز با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دائمی نمایشگاه‌های قم آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه بیش از ۵۰ کسب و کارهای بزرگ فضای مجازی کشور حضور دارند.

کسب و کارهای بزرگ فضای مجازی کشور، تلویزیون‌های تعاملی مبتنی بر اینترنت، فروشگاه‌های مجازی، نرم افزارهای خبری، پلتفورم های مبتنی بر آموزش و همچنین تولیدکنندگان محتوا از جمله حاضران در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه پس از چهار روز فعالیت، ۳۱ خرداد ماه جاری به کار خود پایان می‌دهد.

۷۴۰۴/ ۱۱۷۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =