پورمحمدی: ثبت احزاب زیاد در وزارت کشور فضای سیاسی ما را هدایت نمی کند

تهران- ایرنا- مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز، گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ حزب در وزارت کشور ثبت شده اند، این همه حزب می خواهند چکار کنند؟ به این می گویند حزب بازی. این رویه جواب نمی دهد و فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ما را هدایت و رفتار سیاسی ما را تعریف نمی کند.

پور محمدی عصر یکشنبه در مراسم بزرگداشت پنجاه و چهارمین شهدای موتلفه که توسط حزب موتلفه اسلامی در تالار موسسه فرهنگی شهدای موتلفه برگزار شد، افزود: فلسفه شهادت یعنی هراس نداشتن از مشکلات و گرفتاری های دنیا، چون این فلسفه برای دیدار حق است. شهادت یعنی آینده را روشن دیدن و نسبت به آینده امیدوار بودن، به همین دلیل شهید بهشتی فرمودند، ما راست قامتان در تاریخ جاودانه خواهیم بود.
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: قوت، فلسفه و فرهنگ شهادت این قوت را به ما می دهد و کسی که معتقد به این نوع از نگاه است هیچ نوع نگرانی ندارد. در فرهنگ شهادت مانعی سر راه مشاهده نمی شود و در روایات داریم که بزرگان دین به ما می گویند یا پیروزی یا شهادت.
وی ادامه داد: شهادت پیروزی واقعی است و پیروزی در دنیا نیز در مسیر فلسفه شهادت و مقدمه رستگاری است. این فرهنگ و فلسفه شهادت است که ولی امر مسلمین به ترامپ پاسخ نه می دهد. اگر رهبری معظم انقلاب به ترامپ می گوید تو شایسته پیام و پاسخ نیستی ریشه در حاکمیت فلسفه شهادت در جامعه اسلامی ایران دارد.
وزیر پیشین دادگستری در دولت تدبیر و امید با بیان اینکه فلسفه و فرهنگ شهادت این قدرت و اعتماد به نفس را ایجاد می‌کند که قدرتمندترین کشور جهان را به چالش بکشیم و جایگاه و ارزشی برای او قائل نباشیم.
وی ادامه داد: ما نخبگان فراوانی داشته‌ایم و اکنون هم داریم، اندیشمندان، فرهیختگان، علما، اساتید، بازاریان، کسبه و کارآفرینان فراوانی در این جامعه اسلامی وجود داشته و دارند. این نخبگان مومن و متقی دغدغه مند، ظرفیت جامعه اسلامی و مولفه‌های قدرت و امنیت ملی در کشور هستند و خواسته‌های آنها را درک می‌کنیم.
پورمحمدی با اشاره به اینکه آنچه جمهوری اسلامی را قدرتمند کرده فلسفه شهادت است، خاطرنشان کرد: اینکه جمهوری اسلامی در این مقطع قدرت هماوردی جهانی دارد ریشه در فرهنگ و فلسفه شهادت دارد. این فرهنگ موجب تغییر موازنه‌ها و مولفه‌های جهانی توسط جمهوری اسلامی ایران شده است. بزرگترین ضربه‌ای هم که ممکن است متوجه ما شود از ناحیه همین فرهنگ شهادت است و نمونه اش شعار شهادت طلبی داعشیان است که باید مواظب باشیم که فرهنگ شهادت طلبی واقعی با رفتار انتحاری اشتباه نشود.
وزیر پیشین کشور افزود: استکبار جهانی با طراحی جهاد و شهادت تقلبی در قالب داعش و جنگ مذهب علیه مذهب در صدد تضعیف فرهنگ و فلسفه شهادت است. باید این فرهنگ غنی را به فرزندان و جوانان کشور آموزش دهیم و آنها را به آینده امیدوار کنیم.
وی با بیان اینکه ما انقلاب کردیم و به اهداف و آرمانهای مورد نظر خود دست پیدا کردیم، اظهار داشت: البته در کنار دست اوردها آسیب‌ها، ضعف‌ها، مشکلات و کاستی هائی داریم. در عرصه هائی توفیق چندانی نداشتیم؛ به عنوان مثال در رفتار سیاسی در جامعه موفق عمل نکردیم. فعالان و کارگزاران سیاسی آنچنان که شایسته بود، متناسب با فرهنگ و فلسفه و مختصات جمهوری اسلامی نتوانستند رو به جلو حرکت کنیم.
پورمحمدی بیان کرد: حضرت آقا چندی پیش به دانشجویان فرمودند، تشکل سیاسی داشته باشید ولی از حزب بازی پرهیز کنید. این تعبیری بود که ایشان به کار بردند. نفرمودند تشکل سیاسی و حزب مانند حزب موتلفه نداشته باشید بلکه بازی‌های حزبی را منع کردند. بلکه احزاب این چنیتی باید در جامعه تسری پیدا کرده و فراگیر شوند.
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز در ادامه با بیان اینکه تا کنون بیش از ۳۰۰ حزب در وزارت کشور ثبت شده‌اند، گفت: این همه حزب می‌خواهند چکار کنند؟ به این می گویند حزب بازی. این عملیات جواب نمی‌دهد و فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ما را هدایت و رفتار سیاسی ما را تعریف نمی‌کند. ما با توجه به فرهنگ، آرمان‌ها، ایده ئالهای و رهبران خود و با استفاده از فرهنگ شهادت و شهدای خودمان باید سامانه سیاسی مناسب و متناسب را تعریف کنیم.
وی خاطرنشان کرد: حزب در دنیا مشکلات تعریف شده‌ای دارد، ولی معنایش این نیست که ما تشکل سیاسی نداشته باشیم زیرا کسی از آنارشیسم دفاع نمی‌کند. جامعه باید تحت نظم، انظباط، سازمان و تشکل مدیریت شود، تشکل‌های سیاسی باید با تعاریف بومی و فرهنگ خودنان شکل گیرد. همه ما کم کاری داریم. من، دیگر بزرگان و دوستان که به انقلاب و ارزش‌هایش پایبند و وفادار هستند باید بپذیریم در این راستا کم کاری داشته‌ایم.
وزیر پیشین دادگستری ادامه داد: تولید و ارائه تعابیر مناسب در عرصه سیاسی را نداشته‌ایم، بنابراین با ضعف در فضای سیاسی، پوشش و اقناع اجتماعی و مدیریت در عرصه اجتماعی روبه رو هستیم. شایعه‌ای در فضای مجازی متتشر می‌شود که کل افکار عمومی را به سمت سوی نامناسبی هدایت می‌کند، روزنامه‌های ما به تعداد فراوان و رنگارنگ ولی با تیراژ بسیار پائین در برابر فضای مجازی عاجزند. دو روزنامه در ژاپن ۲۸ میلیون تیراژ دارند ولی تیراژ تمام روزنامه‌های ایران به یک میلیون نمی رسند.
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه با وجود کاستی هائی که در فضای رسانه‌های رسمی داریم نمی شود افکار عمومی را اداره کرد، اظهار داشت: باید در این خصوص تامل کنیم. بحث دیگری که قابل طرح است عدم موفقیت تحول در نظام اداری است. دیوان سالاری کشور متناسب با انقلاب و تفکر انقلاب متحول نشده است. و سومین مشکل نظام اقتصادی است. این نظام نتوانسته متناسب با تعاریف انقلاب عمل کند. آنچه در ادبیات دینی و فرهنگ انقلابی برای ما مانده است در فرهنگ و تعاریف اقتصادی متجلی نشده است.
وی ادامه داد: نسبت ادبیات اقتصادی رایج دنیا ما عقب هستیم. آنچه در دنیا مرسوم است و دارای اصول علمی در حوزه اقتصاد است را ما نداریم و عقب هستیم. با بی برنامگی و بی نظمی می‌شود کشور را اداره کرد؟ رهبری سالهاست نسخه اقتصاد مقاومتی را وارد ادبیات سیاسی و اقتصادی کرده‌اند ولی چون بنیه علمی و اقتصادی ما ضعیف است و چون از ابتدا اقتصاد ما بر پایه‌های علمی شکل نگرفته است با تحریم دشمن آسیب پذیر می‌شویم.
پورمحمدی افزود: تشکل سیاسی همراه با اضطراب، آشوب، تفرقه، شایعه، جنگ روانی و پراکندگی باعث فرسودگی اجتماعی می‌شود، نظام اداری ضعیف و به هم ریختگی دیوان سالاری ایجاد فساد می‌کند. از این مسیر هاست که دشمن می‌تواند فشار و تحریم کند. اینها دغدغه هائی است که ما داریم.
وی یادآور شد: امروز همه می‌دانیم، در حال از دست دادن یا هدر دادن منابع زیادی هستیم. شش برابر میانگین دنیا سوخت و انرژی مصرف می‌کنیم. درست است دولت نقش مدیریتی دارد ولی این وظیفه همگانی است که رعایت مصرف را بکنند. ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تا کنون یارانه پرداخت کرده‌ایم اگر سی درصد یارانه بگیران مستحق نباشند حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را می‌توان دیگر امور تولیدی و اقتصادی و زیرساخت کرد.
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: در روزهای اولی که وارد دولت شدم به آقای روحانی گفتم، یکی از دلایل بحران اقتصادی یارانه است که به صورت رها شده در حال پرداخت شدن است و دوم مصرف سوخت است که باعث هدر رفت منابع ملی می‌شود، اگر می‌خواهید این دو به ما ضربه نزند از هم اکنون جلوی آن را بگیرید. مشکل تورم در کشور وجود دارد و سود بانکی یکی از دلایل گرانی و تورم است. سود بانکی بالا از نظر تمام اقتصاد دانان مساوی با فاجعه اقتصادی است.
وی ادامه داد: تنها نقطه قوت ما امنیت و احساس امنیت است که به لطف خدا و مدیریت رهبر فرزانه انقلاب از آن برخورداریم. اما تهدید را چگونه از سر کشور برداریم؟ باید بستر تهدید را از بین ببریم و بستر تهدید با تحول در نظام سیاسی، فعالان سیاسی و تشکل‌های سیاسی از میان می‌رود.

** بادامچیان: امروز حقانیت ما بهتر از پیش برای مردم روشن شده است
همچنین اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی هم در این مراسم در سخنانی گفت: مساله شهدای سال ۴۴ یک رویداد تاریخی عادی نیست. همیشه انسان‌های ارزشمندی برای خدا قیام کردند.
بادامچیان خاطرنشان کرد: این مسیری که از سال ۴۴ آغاز شد، شروع کننده حرکتی بزرگ در جهان بود. در آن زمان برخی معتقد بودند که دوره دینداری تمام شده است. خداوند بر سر ما منت گذاشت و امام (ره) را برای ما آفرید. طبیعتاً در مسیر بودند کسانی که راه را گم کردند ولی عده‌ای مسیر حق را رفتند.
وی یادآور شد: امام (ره) به ما گفت که برای خدا با هم موتلف شوید و این افتخار بر سینه موتلفه کوبیده شد. موتلفه هم در این مسیر هیچگاه درگیر موضوعات سیاسی و حزب بازی نشد و تاکنون هم برای خدا انجام وظیفه کرده است.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: خاطره این شهیدان سال ۴۴ در آن سال‌ها باقی نمی‌ماند و هنوز هم انسان ساز و نشان دهنده و تقویت کننده نبرد حق و باطل است. در آن سال رژیم‌های مستکبر گمان نمی‌کردند که ما روزی پیروز شویم.
وی یادآور شد: حال ما گام اول را گذراندیم و امروز در گام دوم هستیم. امروز حقانیت ما بهتر از پیش برای مردم روشن شده است. شما به همین سفر نخست وزیر ژاپن برای رساندن پیام ترامپ به رهبر انقلاب را نگاه کنید. این اقتدا از کجاست؟ معلوم است که این موضوع در جهان همچون موجی بزرگ عمل می‌کند.
بادامچیان افزود: خداوند با شهادت حجت الاسلام خرسند نشان داد که هنوز مسیر شهادت در بین ما بسته نشده است. انشاالله که بتوانیم ما هم جزئی از این شهیدان باشیم.

** صفارهرندی: خط امام (ره) خط سازش ناپذیری همیشگی مقابل مستکبران است
محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم در سخنانی گفت: کسی حق دارد بگوید «خط امام ی» که هنوز هم از خط امام تبعیت می‌کند. خط امام (ره) خط سازش ناپذیری همیشگی مقابل مستکبران است.
صفارهرندی ادامه داد: در اطراف پیامبران الهی گروهی بودند که تا آخر خط می‌ماندند، سست نمی‌شدند. در همه تاریخ انبیا شما این افراد را می‌بینید. در اطراف مسیح (ع) نیز حواریون را مشاهده می‌کنید. در کنار پیامبر اکرم (ص) نیز افرادی مثل امیرالمومنین (ع) بودند.
وی افزود: همین خصوصیت در بین مؤمنان و مجاهدین راه خدا منتقل می‌شود و به کسانی می‌رسد که اطراف امام (ره) به عنوان کسی که پرچم دار شرف برای ملت مسلمان ایران می‌شوند. برخی نیز در قالب هیات‌های موتلفه در کنار رهبری الهی همچون امام بودند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: برخی می‌گویند نسخه متکامل جریان انقلاب در خط امام، اصلاح طلبی و جنبش سبز نهفته است و حتی نسخه تکامل یافته را آن شخص خانه نشین می‌دانند. وقیحانه‌تر از این نمی‌شد انقلاب را لجن مال کرد. کسانی که انفعال در برابر استکبار را تئوریزه می‌کنند و آن را عصاره و تکامل یافته انقلاب می‌دادند. حال چه شده که این تفکرات با تفکرات آن زمان و نسخه اصلی کاملاً متفاوت است!؟
وی خاطرنشان کرد: امام فرمودند علم بنی صدر زیاد است ولی عقل رجایی بیشتر است. بعضی زمانی اگر چیزی بلد بودند، حرف‌های سابقشان را از یاد نمی‌بردند. برخی چیزهایی پشت هم می بافند که محصول نوک زنی آنها در محافل منحرف شرقی یا غربی است. روزی آویزان شرق بودند و وقتی شوروی سرنگون شد و دیدند جایی ندارند به غرب متمسک شدند. این افراد خود را در یک منظومه طیب و طاهر تعریف نکرده‌اند.
صفارهرندی تاکید کرد: باید پیوندها بر محور ولی خدا باشد. بعضی برای اینکه از کلمه انقلاب و دستاوردهای قیام بزرگ مردم روزی بخورند، خود را منتسب به اینجا نگه می‌دارند ولی تحریف می‌کنند. خط امام را هم از باب طایفه میگویند و گرنه خط امام در صحیفه امام مشخص است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: کسی حق دارد بگوید خط امامی که هنوز هم از خط امام تبعیت می‌کند. خط امام خط سازش ناپذیری همیشگی مقابل مستکبران است. خط امام خط نپذیرفتن مشروعیت جریانات منحرف است. کسی که خط امامی است باید وفادار به این آیین باشد نه اینکه اسم خط امام را بعنوان یک عبارتی تشریفاتی باخود حمل کند.
صفار هرندی در ادامه گفت: سال‌ها قبل در یکی از دیدارهای مجمع تشخیص با رهبری که آقای هاشمی هم زنده بود و جزئیات جلسه هم پخش نشد حضرت آقا با بزرگی که علم عادی سازی رابطه با آمریکا را سر دست گرفته بود، احتجاج کردند. او گفت الان وقتش است که به سوی آمریکا برویم. حضرت آقا فرمودند این حرف‌ها چیست؟ او گفت ما نامه‌ای به امام نوشتیم و پیشنهادهایی کردیم که امام با اکثرشان موافقت کردند. آقا فرمودند با این یکی یعنی رابطه با آمریکا که مخالفت بودند. آن فرد البته ساکت شد و هیچ نگفت.
وی تاکید کرد: نمی‌شود بگوییم ما شاگرد امام هستیم و عکس یادگاری با ایشان گرفتیم ولی در بزنگاه موضع گیری از نگاه امام خلاف نظر او عمل کنیم و موضع بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =