۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبرنگار: 1057
کد خبر 83356114
۰ نفر
محمودیان: ۷۸ درصد فعالان صنایع دستی، زنان هستند

تهران- ایرنا- معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در همه ۳۱ استان ما صنایع دستی اصیل و زیبا تولید می‌شود و ۷۸ درصد فعالان این صنعت را نیز بانوان تشکیل می‌دهند.

پویا محمودیان در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شبکه تلویزیونی ایران‌کالا گفت: ایران با دارا بودن هشت شهر و دو روستای جهانی صنایع دستی، رتبه اول ثبت شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی را دارد. این در حالی است که کشور ما از نظر تنوع، سومین کشور تولید کننده صنایع دستی است.

صنایع دستی در کنار بوم‌گردی باعث مهاجرت معکوس به روستاها شده و در حال حاضر افراد بسیار زیادی در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

معاون صنایع دستی کشور با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «رونق تولید» تصریح کرد: به تعبیر ما، صنایع دستی، ایرانی‌ترین کالای تولیدی است و حمایت از صنایع دستی در سال رونق تولید بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

وی گفت: حمایت رسانه‌ها از جمله رسانه ملی و معرفی این هنر-صنعت می‌تواند منجر به حمایت‌های بیشتر از صنایع دستی، هنرمندان این حوزه و تولیدکنندگان و عرضه کنندگان شود و به معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی کمک می‌کند.

اردشیر زابلی زاده مدیر شبکه ایران کالا با اعلام آمادگی این شبکه برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و معرفی این هنر زیبا در سال رونق تولید، گفت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری حمایت جدی از تولید است و تأکید دائمی معظم له در سال‌های اخیر بر روی اقتصاد مقاومتی است که به نظر من صنایع دستی یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است و باید از آن حمایت و آن را معرفی کرد.

زابلی زاده افزود: به دستور رئیس سازمان صدا و سیما کمیته هماهنگی با تولید کنندگان و نیز ستاد رونق تولید تشکیل شده و با توجه به ظرفیت‌های موجود صنایع دستی می‌توان در خصوص معرفی و حمایت از صنایع دستی در این کمیته و ستاد برنامه‌ریزی های بسیار خوبی انجام داد.

این مقام مسئول در ادامه به علاقه مندی رئیس سازمان صدا و سیما و مدیران رسانه ملی برای حمایت و معرفی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: علاوه بر شبکه ایران کالا، می‌توان از ظرفیت سایر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز استفاده کرد.

زابلی زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تولید شبکه ای در راستای حمایت از تولید ملی اشاره کرد و افزود: برنامه‌ای شبیه برنامه عصر جدید در حال تولید است که یک مسابقه پرهیجان با هدف حمایت از تولید است و در این برنامه به طور حتم می‌توان از ظرفیت‌های حوزه صنایع دستی نیز استفاده کرد و رشته‌های مختلف صنایع دستی از طریق این برنامه معرفی شوند.

معرفی و تبلیغ صنایع دستی و هنرهای سنتی و حمایت از هنرمندان و صنعتگران در عرصه سطح کشور و همکاری در بازاریابی و فروش تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی در فضای مجازی و فروش تلویزیونی موضوع تفاهم نامه همکاری معاونت صنایع دستی با شبکه تلویزیونی ایران کالا است.

تولید و پخش برنامه تلویزیونی با ساختار مستند از صنایع دستی، پوشش رسانه‌ای رویدادها و اخبار حوزه صنایع دستی، کمک به بازاریابی تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران با بهره مندی از ظرفیت‌های رسانه ملی از مهمترین مفاد این تفاهم نامه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =