۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
کد خبرنگار: 2204
کد خبر 83355747
۰ نفر
تماس با سامانه ۱۲۳ در خراسان جنوبی افزایش یافت

بیرجند- ایرنا- معان امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته هفت هزار و ۲۸ تماس با سامانه ۱۲۳ ( اورژانس اجتماعی ) استان برقرار شد که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است. 

شهرام شیخانی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افزایش تماس نتیجه اثر بخشی اجرای طرح توسعه فرهنگی - اجتماعی برنامه اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های مختلف بوده است.

وی افزود: مداخله تلفنی در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی از جمله همسرآزاری، کودک آزاری، خشونت‌های خانگی و غیره از طریق اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هفت هزار و ۲۸ مورد بوده است.

معان امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: برای سه هزار و ۲۳۳ نفر نیز مداخله در محل از طریق تیم خدمات سیار در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی ارائه شده است.

وی با اشاره به مداخله و مشاوره برای ساماندهی و توانمندسازی سه هزار ۱۸۷ نفر گفت: برای سه هزار و ۴۳۳ نفر پرونده توانمند سازی شرایط بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی در سکونتگاههای غیررسمی و مناطق حاشیه تشکیل شده است.

شیخانی از شناسایی ساکنان مناطق حاشیه شهرها در استان خبر داد و افزود: برای ۴۷ هزار و ۴۱۸ نفر همایش و دوره در راستای ارتقا سطح اطلاعات احاد جامعه، مهارت‌های خودمراقبتی، کنترل و کاهش خشم در زمینه مهارت‌های زندگی، ارتباط مؤثر، مهارت‌های همسرداری و فرزند پروری بدون خشونت برگزار شده است.

وی بیان کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده به مراکز اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی در سال‌های اخیر خشونت‌های خانگی، کودک آزاری و همسرآزاری جزو آسیب‌های اولویت دار استان بوده که بیشترین علل آن اعتیاد، مشکلات اقتصادی و محدود بودن مهارت‌های ارتباط بین فردی، خانوادگی برآورد شده است.

معان امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی از فعال بودن مرکز اورژانس اجتماعی در ۹ شهرستان استان خبر داد و گفت: این مرکز سال ۸۷ در شهرستان بیرجند فعال شده و در سال‌های اخیر برای توسعه خدمات، شبانه روزی کردن خط ۱۲۳، دوشیفت شدن شهرستان‌های قاین، فردوس، طبس و تقویت شیفت صبح سایر شهرستان‌ها اقدام شده است.

۹۸۹۳* ۶۰۵۴

اخبار مرتبط