مرکز پژوهش ها بایسته های قانونی فعالیت رسانه ای در شرایط بحران را بررسی کرد

تهران- ایرنا- مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی، بایسته های قانونی فعالیت رسانه ای در شرایط بحران را بررسی کرد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ این مرکز طی گزارشی با عنوان «بایسته‌های قانونی فعالیت رسانه‌ای در شرایط بحران» خلأها و الزامات تقنینی فعالیت رسانه‌ای در شرایط بحرانی را مورد ارزیابی قرار داده است.
مرکز پژوهش‌های مجلس در این بررسی، مواردی همچون لزوم تعیین سخنگو در هر بحران از سوی سازمان، ضرورت تدوین استانداردهای خبرنویسی و اطلاع‌رسانی در بحران، ضرورت توجه به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در شرایط بحران، لزوم استفاده از سامانه‬ های اطلاعات مکانی شبکه ارتباطی و مخابراتی کشور، گنجاندن مدیریت بحران در کتب درسی‬ را ارزیابی کرد.

همچنین، ضرورت تحول در روابط عمومی دستگاه های اجرایی به منظور استفاده از همه ابزارهای رسانه‌‬ ای، آموزش تخصصی رسانه‬ نگاران و افزایش سواد رسانه‌‬ ای در شرایط بحران، ضرورت بازنگری در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‌ها از منظر کارکرد ارتباطی و رسانه‌‬ ای، اقدامات رسانه‌ای پیش از وقوع بحران، ضرورت تحول در ساختار ستاد بحران در مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از توصیه‌های بنیادینی که در گزارش این مرکز به آن اشاره شده این است که در ساختار ستاد مدیریت بحران کشور تجدیدنظر صورت گیرد و این ستاد به صورت فراقوه‌ای تشکیل شود. اگر این ستاد فراقوه‌ای باشد بدین معنا که در آن تمامی قوا نقش داشته و اعلام‌نظر کنند، در نتیجه رویکردهای سیاسی نمی‌تواند بر نحوه فعالیت و انعکاس رسانه‌ای آن سایه افکند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =