۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۱
کد خبرنگار: 1262
کد خبر 83355136
۰ نفر
جانشین رئیس‌جمهوری بلغارستان از غرفه فرهنگی ایران بازدید کرد

صوفیه – ایرنا – «ایلیانا لوتوا» جانشین رئیس‌جمهوری بلغارستان روز شنبه از غرفه ایران در سومین دوره جشنواره کشورهای آسیایی در شهر صوفیه پایتخت بلغارستان بازدید کرد.

لوتوا در بدو ورود به غرفه ایران، از سوی سید محمدجواد رسولی سفیر و حمیدرضا آزادی رایزن فرهنگی کشورمان مورد استقبال قرار گرفت. وی سپس به بازدید از غرفه پرداخت و در پایان هدیه‌ای به‌رسم یادبود به وی تحویل شد.

جشنواره کشورهای آسیایی صوفیه با حضور ۱۷ کشور آسیایی دیروز شنبه در پارک بوریسوا در صوفیه برگزار شد. در ابتدای مراسم سفیر اندونزی و سپس فلسطین به‌عنوان باسابقه‌ترین سفیر کشورهای خارجی در سخنانی به تشریح فعالیت‌های این جشنواره پرداختند. پس‌ازآن جانشین رئیس‌جمهوری بلغارستان با سخنان خود رسماً این دوره از جشنواره را افتتاح کرد.

غرفه کشورمان در سال جاری در چند بخش طراحی‌شده بود که عبارتند از:

بخش غذای ایرانی: با توجه به راه‌اندازی صفحه اجتماعی "از آشپزخانه ایرانی" در شبکه اجتماعی فیس‌بوک که در فعالیت بیش از یک‌ساله خود حدود ۳۰۰۰ دنبال کننده دارد، یکی از بخش‌های اصلی نمایشگاه به غذای ایرانی اختصاص‌یافته و در صفحه مذکور تبلیغات مناسبی نیز صورت گرفته بود.

بخش کتاب: در این بخش از غرفه، محصولات قبلی رایزنی در حوزه کتاب به همراه دو کتاب جدید رایزنی با عنوان "تاریخ هنر ایران" و "ایران، فرهنگ و تمدن" به علاقه‌مندان عرضه گردید که مورد استقبال زیادی واقع شد. همچنین دو کتاب "ادبیات کلاسیک ایران" و "راهنمای زبان بلغاری و فارسی (گویش تهرانی) " به ترتیب اثر ایوو پانوف، رئیس بخش ایران‌شناسی دانشگاه صوفیه و اثر مشترک دارینا بانووا، کاترینا والکانووا که به‌تازگی در حوزه زبان و ادبیات فارسی منتشرشده است در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

بخش نوشیدنی‌های سنتی ایرانی: از دیگر اقدامات انجام‌شده در غرفه ایران عرضه نوشیدنی‌های سنتی کشورمان بود که با استقبال فوق‌العاده بازدیدکنندگان مواجه شد و طرز تهیه و خواص آن مورد سؤال بسیاری از ایشان قرار گرفت که توسط مسئولین غرفه توضیحات لازم ارائه شد.

خشکبار و خرمای ایران: بخش دیگری از غرفه به خشکبار و چند نوع خرمای ایرانی اختصاص‌یافته بود. بر روی هرکدام از این محصولات تصویری از آن محصول به همراه عبارت “Made in Iran” به طرز زیبایی طراحی‌شده بود و باعث جلب نظر مخاطبین به برند ایرانی می‌شد.

همه این موارد باعث رونق بسیار بالای غرفه کشورمان بود و گاهاً برای تهیه این محصولات صف چندم‌تری بیرون از غرفه تشکیل می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =