۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83349187
T T
۰ نفر
خیرین بهترین استاد درس مسئولیت اجتماعی در دانشگاه ها هستند

رشت - ایرنا- رئیس دانشگاه گیلان گفت: خیرین بهترین استادان درس مسئولیت اجتماعی در دانشگاه ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد رضی روز سه شنبه در گردهمایی حامیان، خیران و واقفان آموزش عالی گیلان در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان در رشت اظهار داشت: آثار به جا مانده از خیرین در دانشگاه‌ها و اقدامات آنها در مراکز علمی، نمادی از خیر، خیرین، علم دوستی، کمک به دیگران و نوعدوستی است.

وی با بیان اینکه دانشجویان در دانشگاه ها از کارهای به جامانده از خیرین به طور طبیعی درس ایثارگری را یاد می‌گیرند، افزود: خیرین در دانشگاه گیلان اقدامات ارزشمندی را انجام داده و می‌دهند که جای قدردانی دارد.

رئیس دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: خیرین ما باهوش‌ترین افراد جامعه هستند، از یک جهت اینکه با کار خود خیر دنیا و آخرت را به دست می آوردند و از طرفی دیگر در جاهایی که نیازست، سرمایه گذاری می‌کنند.

وی با قدردانی از قطب زاده خیر دانشگاه تصریح کرد: این خیر در دورانی که کشور نیاز به مدرسه سازی داشت، کارهای خیر ارزشمندی در این حوزه انجام داد و اکنون نیز احساس می کند که بایستی در دانشگاه‌ها خیر باشد.

رضی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد میرجعفر ابریشم چیان از خیرین دانشگاه گیلان اظهار داشت: استان گیلان خیرین بزرگی در حوزه علم و فناوری دارد که یکی از آنها میرجعفر ابریشم چیان بود.

گردهمایی حامیان، خیران و واقفان آموزش عالی گیلان امروز سه شنبه با هدف تبیین جایگاه و نقش والای خیران، واقفان و حامیان آموزش عالی، استفاده از ظرفیت خیران و واقفان در توسعه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان، فرهنگ سازی برای گسترش فرهنگ ایثار و جلب مشارکت حامیان علم و فناوری برای توسعه آموزش عالی در استان برگزار شد.

انعقاد چند تفاهم نامه میان خیرین و رؤسای آموزش عالی استان گیلان، کلنگ زنی طرح خیرساز و رونمایی از تندیس میرجعفر ابریشم چیان از برنامه‌های این گردهمایی بود.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.

۷۲۸۶ /‏۶۰۳۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha