۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۴۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83349081
T T
۰ نفر
ظرفیت های خیران، تحول آفرین است

رشت - ایرنا - رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان علم و فناوری ایران با اشاره به نقش مهم خیران در عمران و آبادانی دانشگاه ها گفت: ظرفیت های بزرگ خیران می تواند تحول آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا فرجی دانا روز سه شنبه در گردهمایی حامیان، خیرین و واقفین آموزش عالی گیلان در رشت افزود: آموزش عالی با بودجه دولتی نمی تواند کارهای مهم زیربنایی انجام دهد و می دانیم که ظرفیت های خیرین در این بخش می تواند تحول آفرین باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به نقش تحول آفرین خیرین در دانشگاه ها، بنیاد حامیان علم و فناوری ایران در سال ۹۴ و بنیادهایی که در این شبکه قرار گرفتند، مطرح شد.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت خیرین که در حوزه مدرسه سازی و بناهای دینی، در دوره های قبل به خوبی انجام شده بود، در آموزش عالی گام‌های اساسی را برداشته که هنوز در این مرحله مقدماتی هستیم.

رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان علم و فناوری ایران بیان داشت: به دنبال این هستیم که یک حرکت ملی در آحاد جامعه ایجاد کنیم که علم و فناوری به گفتمان غالب تبدیل شود، این مهم حاصل نمی‌شود مگر اینکه هر خانواده ایرانی یا هر چند خانواده ایرانی خود را مسئول بدانند تا درآمدی را ماهانه برای کمک به علم و فناوری اختصاص دهند.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم که دو میلیون خانواده را قانع کنیم تا ماهانه ۱۰ هزار تومان به آموزش عالی و علم و فناوری کمک کنند؛ با این کمک‌ها می‌توان کارهایی از جمله توسعه کرسی‌های پژوهش و فناوری و حمایت از طرح‌های فناورانه و نوآورانه را انجام داد.

گردهمایی حامیان، خیران و واقفان آموزش عالی گیلان امروز با هدف تبیین جایگاه و نقش والای خیران، واقفان و حامیان آموزش عالی، استفاده از ظرفیت خیران و واقفان در توسعه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان، فرهنگ سازی برای گسترش فرهنگ ایثار و جلب مشارکت حامیان علم و فناوری برای توسعه آموزش عالی در استان برگزار شد.

انعقاد چند تفاهم نامه میان خیرین و رؤسای آموزش عالی استان گیلان، کلنگ زنی طرح خیرساز و رونمایی از سردیس میرجعفر ابریشم چیان از برنامه‌های این گردهمایی بود.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.

۷۲۸۶/‏۲۰۰۷/‏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha