۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 1462
کد خبر: 83348372
T T
۰ نفر
تکثیر ساحلی ماهیان استخوانی در آستانه اشرفیه انجام شد

رشت-ایرنا-رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: تکثیر ساحلی ماهیان استخوانی ( ماهی سفید ) برای اولین بار در این شهرستان و یکی دیگر از مناطق استان گیلان به انجام رسیده است.

حسن قاسمپور روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این روش تکثیر برای اولین بار توسط شرکت تعاونی پره صیادی یادگار امام (ره) دستک بخش بندرکیاشهر این شهرستان به انجام رسیده اظهار داشت: عملیات تکثیر ساحلی (هچری) ماهیان استخوانی (ماهی سفید) پس از اتمام فصل صید (بیست و دوم فروردین ماه) در استخری طبیعی به مساحت ۵۰۰ مترمربع آغاز شد.

وی با اشاره به رها سازی یکصد ماهی سفید مولد ماده و ۲۰۰ ماهی سفید مولد نر در این استخر افزود: کف این استخر ساحلی با استفاده از پلاستیک عایق بندی شده و به منظور سهولت تخم ریزی ماهیان، کف آن نیز سنگ ریزی شده است.

وی تعداد صیادان فعال در این طرح را ۴ نفر عنوان و اضافه کرد: عملیات تخم ریزی و تکثیر ماهیان سفید در این استخر طبیعی حدود ۲ ماه به انجام رسید، که در این مدت نیز بیش از ۲۵ کیلوگرم غذا به ماهیان مولد (۴ مرحله در روز) داده شد.

به گفته قاسمپور پس از عملیات تخم ریزی ماهیان سفید در این استخر طبیعی (ساحلی) ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی ۲ گرمی تکثیر شده است.

رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه افزود: در ادامه این طرح، بچه ماهیان سفید تکثیر شده در یکی از رودخانه‌های روستای دستک بخش بندرکیاشهر این شهرستان با نظارت اداره شیلات رها سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: رها سازی این تعداد از بچه ماهیان استخوانی با هدف حفظ، احیا و بازسازی ذخایر دریایی و رودخانه‌ای صورت گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ ذخایر دریایی و رودخانه‌ای اظهار داشت: هم اکنون یکهزار نفر از صیادان در ۱۱ شرکت تعاونی پره صیادی فعال این شهرستان فعالیت دارند.

قاسمپور در پایان گفت: امیدواریم سیاست‌های شیلات در خصوص حفظ، احیا و بازسازی ذخایر دریایی و رودخانه اثرات مثبت و مطلوبی بر روی سفره‌های صیادان داشته باشد، ضمن آنکه نیاز است در این خصوص کلیه عموم مردم مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بخش بندرکیاشهر شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی در شرق استان گیلان واقع است و صید و صیادی یکی از فعالیت‌های اصلی مردم این منطقه به شمار می‌رود.

۷۲۸۷ /‏۶۰۳۰

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha