۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۸
کد خبر: 83339361
T T
۱ نفر
همایش تخصصی آشنایی با کاربرد پلاسما در صنایع غذایی و کشاورزی در مشهد برگزار می‌شود

مشهد- ایرنا- رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در مشهد گفت: همایش تخصصی آشنایی با کاربرد پلاسما در صنایع غذایی و کشاورزی با همکاری شرکت FEMTO کره جنوبی در این موسسه برگزار می‌ شود.

دکتر قدیر رجب زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این همایش به بیان مبانی پلاسما و کاربردهای آن در صنایع غذایی و کشاورزی مانند کاهش بار میکروبی مواد غذایی و مواد خام گیاهان دارویی و نیز بهبود راندمان جوانه زنی و رشد رویشی بذر گیاهان دارویی و کشاورزی پرداخته می‌شود.


وی اظهار داشت: پروفسور "محمود قرآن نویس" معاون مجمع آسیایی - آفریقایی آموزش پلاسما و مهندس "مهدی خلج" محقق و پژوهشگر حوزه پلاسما از سخنرانان این همایش می باشند که به تشریح مزیت ها و کاربردهای استفاده ار این تکنولوژی در صنایع غذایی و کشاورزی خواهند پرداخت.


وی گفت: این همایش به صورت رایگان برای علاقه مندان، دانشجویان، متخصصان و صاحبان صنایع، از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ماه در مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد برگزار می‌شود.
دکتر رجب زاده افزود: همچنین کارگاه عملی آموزش پلاسما در صنایع غذایی و کشاورزی در همان روز توسط نماینده شرکت FEMTO با اخذ شهریه برگزار می‌شود.


پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به عنوان یکی از مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور به ویژه در منطقه شمال شرق راه اندازی شده است.


این پژوهشکده که در سال ۱۳۶۰ با نام سازمان پژوهش های علمی و صنعتی خراسان فعالیت خود را آغاز کرد با تبدیل مراکز استانی این سازمان به پارکهای علم و فناوری، با نام پژوهشکده تحقیقات توسعه فناوری فعالیت خود را ادامه داد.


این پژوهشکده دارای ۳۰ عضو هیات علمی و ۳۴ دانشجوی دوره دکتراست.


۷۴۹۶ / ‏‬ ۶۰۵۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha