شادی دانش آموزان در مراقبت از آسیب های اجتماعی موثر است

تهران- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش می گوید: ایجاد فضای شادی و نشاط در مدارس به منظور پیشگیری، مراقبت و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی در دانش آموزان موثر است.

«علیرضا کاظمی» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان نه تنها یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های نظام آموزشی، بلکه یکی از اولویت‌های جامعه است.


وی در خصوص برنامه‌های سال ۹۸ معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در راستای ایجاد شادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: چهار طرح به عنوان برنامه‌های اصلی در سال جدید دنبال می‌شود که شامل توسعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت، پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی، توسعه مهارت‌های ارتباطی و فضائل اخلاقی و تقویت روحیه امید و نشاط است.


کاظمی با بیان اینکه برخی از این برنامه‌ها در سال گذشته نیز دنبال شده است، یادآور شد: معاونت پرورشی و فرهنگی از ظرفیت‌های جدید و همچنین تدوین بعضی از برنامه‌ها در حوزه شادی و نشاط برای مراقبت از آسیب‌های اجتماعی بهره گرفته است.


به عقیده وی نشاط دربرگیرنده فعالیت‌های گروهی و تشکیلاتی در چارچوب اقدامات پرورشی و تربیتی است که در سند تحول بنیادین نظام آموزشی نیز مورد توجه قرار گرفته است.


این مسئول آموزش و پرورش اجرای طرح بوم (برنامه ویژه مدرسه) را یکی از اقدامات مؤثر در این زمینه عنوان و اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح ۲ ساعت از برنامه‌های آموزشی آزاد شد و در اختیار معلمان و مدیران مدارس قرار گرفت.


کاظمی افزود: معلمان و مدیران براساس نیاز نوجوانان و متناسب با امکانات و شرایط مدرسه، برنامه‌های متنوعی را برای دانش آموزان در قالب این طرح تنظیم می‌کنند.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ارسال مجموعه‌های موسیقی مبتنی بر اشعار کتب درسی با عنوان «آوای ۲۹» که دانش آموزان نیز با آن مأنوس هستند، از دیگر برنامه‌های مؤثر در این زمینه است.


کاظمی اظهار داشت: همچنین برخی دیگر از فعالیت‌ها نظیر آماده سازی و ارسال مجموعه‌ای از کتب تئاتر مدرسه‌ای، طرح سینما در مدرسه و… از دیگر اقدامات این معاونت برای افزایش نشاط در مدارس به شمار می‌رود.


دانام **۹۴۸۴**۱۸۸۳

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =