۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۳۲
کد خبرنگار: 858
کد خبر: 83336918
T T
۰ نفر
از تنفس سه ساله بازپرداخت تسهیلات سیل زدگان تا زیر گرفتن عابران پیاده در اصفهان

استان ها - ایرنا - تنفس سه ساله بازپرداخت تسهیلات بازسازی مناطق سیل زده، نیاز تحولی حوزه قضایی، ضرورت راه اندازی آژانس های سرمایه گذاری در کشور، تحول در حمل و نقل سواحل مکران، تعیین تکلیف وضعیت ویلاهای ساحلی دولتی، کشف مواد مخدر در جنوب و شرق کشور و زیر گرفتن عابران پیاده در اصفهان برخی از عناوین اصلی خبرهایی است که طی 24 ساعت گذشته بر روی خروجی اخبار استان های ایرنا قرار گرفت.

خروجی سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین اخبار مهم و ملی ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی در ۲۴ ساعت گذشته است که بیش از ۱۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش و میزگرد باز نشر کرده که چکیده مهم‌ترین آنها هر روز برای آگاهی و بهره برداری مخاطبان ارائه می‌شود.





**دوره تنفس بازپرداخت تسهیلات بازسازی مناطق سیل زده سه ساله شد



رئیس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: دوره تنفس بازپرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده کشور سه ساله شد و ساکنان مناطق سیل زده سه سال پس از پایان ساخت واحدهای آسیب دیده در مناطق شهری و روستایی، بازپرداخت وام‌های دریافتی به بانک‌های عامل را شروع می‌کنند.



حامد روحانی روز شنبه در هشتمین نشست هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده خوزستان در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان افزود: با این رویکرد، تسهیلات اعطایی به ساکنان مناطق سیل زده سه استان لرستان، خوزستان و گلستان به صورت قرض الحسنه خواهد بود.





* نیاز تحولی حوزه قضائی در گام دوم انقلاب



حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه گفت: در شروع گام دوم انقلاب برای حوزه قضائی نیازمند یک تحول هستیم و این تحول باید از همه مدیران و اراده همه اجزای سازمان دستگاه قضا آغاز شود ضمن آنکه تنها با ارائه یک دستورالعمل یا اراده یک نفر تحول حاصل نمی‌شود لذا عملیاتی کردن تحول در گام دوم به دست قضات و کارکنان است.





*ویلاهای ساحلی دولتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد



«ویلاهای ساحلی دولتی در اختیار مردم قرار می گیرد» هم عنوان خبری است از مرکز مازندران که به نقل از احمد حسین زادگان استاندار مازندران منتشر شده و او گفته است: به منظور بهره گیری بهتر از ساحل خزر راهکاری برای در اختیار گذاشتن ویلاهای دولتی حاشیه ساحل به مردم در دست تدوین است زیرا اکنون تمام وقت از این ویلاها استفاده نمی‌شود و با استقبال مسافران، دسترسی مردم عادی به ساحل خزر دشوار شده است.





*حمل و نقل سواحل مکران با تکمیل ریل و ساخت بزرگراه متحول می‌شود



اما از حوزه قضا که بگذریم در حوزه اجرایی هم مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در جریان بازدید از طرح راه آهن چابهار- زاهدان گفت: حمل و نقل سواحل مکران با تکمیل خط آهن و ساخت بزرگراه متحول می‌شود و می‌تواند نقش ملی در توسعه سیستان و بلوچستان و ایران داشته باشد.





*جریان علمی کشور باید در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب حرکت کند



منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در مراسم تجدید میثاق جامعه دانشگاهی کشور با آرمان‌های بلند امام راحل گفت: جریان علمی باید در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب حرکت کند و بواسطه این مکتب است که در طول ٤٠ سال گذشته با تمام محدودیت‌ها و تحریم‌ها توانسته پله‌های علمی جهان را یکی پس از دیگری کسب کند و امروز فرهیختگان، استادان، اندیشه ورزان و محققان کشور وظیفه مستمر و گسترده‌ای در حوزه توسعه علمی کشور دارند که باید در این راه به اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی نیز توجه کنند.





*زیر گرفتن عابران و متواری شده راننده یک خودرو در اصفهان



اما خبری هم امروز بر روی خروجی استان‌های ایرنا قرار گرفت که طی آن راننده یک دستگاه خودروی سواری در خیابان نیکبخت اصفهان با شماری از عابران پیاده این خیابان برخورد کرد. این راننده به دلیل نامعلومی با حدود پنج عابر برخورد کرد و با وجود شلیک هوایی مأموران انتظامی حاضر در محل حادثه، متواری شد.



در همین رابطه دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از صدور دستور قضائی به پلیس برای دستگیری متهم حادثه خیابان نیکبخت اصفهان خبر داد.



علی اصفهانی عصر روز شنبه با اعلام این خبر به ایرنا افزود: خانم و آقایی که از قبل با یکدیگر اختلاف داشته و امروز برای بررسی پرونده در دادگستری حاضر شده بودند پس از خروج از دادگاه درگیر شده و آقا نسبت به شکستن شیشه‌های خودروی خانم و دزدیدن آن اقدام می‌کند.



این متهم در هنگام فرار با خودرو با چند نفر در خیابان نیکبخت برخورد و منجر به آسیب دیدن آنها می‌شود که مأموران برای ایست دادن به این فرد چند تیر هوایی شلیک کرده‌اند.





*اراضی ملی متأثر از فعالیت معادن در کردستان بازسازی می‌شود



در حوزه معادن هم مرکز کردستان خبری به نقل از معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان منتشر شده و طی آن علی اکبر محمد پناه گفته است: با هماهنگی سازمان صنعت، معدن، تجارت و در راستای اجرای دستور العمل اجرایی ماده ۱۷ قانون معادن، احیا و بازسازی اراضی ملی متأثر از فعالیت معادن متروکه در حوزه‌ها جامع آبخیز این استان انجام می‌شود.





*زیان بخش بودن تعرفه عوارض صادرات خرما



در پی انتشار خبر تصمیم دولت بر وضع عوارض بر صادرات خرما که طی ماه مبارک رمضان افزایش قیمت زیادی هم یافت، معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر که از جمله استان‌های تولید کننده خرماست، گفته است: تعرفه عوارض وضع شده برای صادرات خرما زیان بخش و به بازار فروش این محصول لطمه می‌زند.



به گفته قاسم محمد زاده در کشورهای تولید کننده خرما در جهان سالانه ۷.۵ میلیون تن خرما تولید می‌شود که از این میزان، تنها ۱.۵ میلیون تن از مبادی کشورهای محل تولید و به سایر کشورها صادرات می‌شود که سهم ایران از تولید فوق سالانه یک میلیون تن و صادرات حداکثر ۲۰ درصد تولید سال است.





*ارز آوری ۲.۵ میلیون یورویی صادرات غنچه گل محمدی در بردسیر کرمان



فصل گل محمدی اردیبهشت است؛ ماهی که زیبایی اش در شهرهای مرکزی ایران مضاعف است و مناطقی چون کاشان و قمصر و بوته‌های معطر این گل زیبا و لطیف شهرتی نه تنها ملی که جهانی دارند اما طی خبری که از قول فرماندار بردسیر کرمان منتشر شده، مجید نجف پور از ارزآوری ۲.۵ میلیون یورویی صادرات غنچه‌های کوچک، معطر و پرخاصیت گل محمدی از این شهرستان به حوزه خلیج فارس و اروپا در سال گذشته خبر داده است.





* بازسازی شبکه برق مناطق سیلزده پلدختر و معمولان



بعد از سیلاب فروردین ماه و درگیری ۲۴ استان کشور این روزها با پاک سازی این مناطق ازگل و لای و برخی اقدامات اولیه و اورژانسی، بازسازی و نوسازی این مناطق آغاز شده و در این راستا خبری هم مرکز لرستان بر روی خروجی اخبار استان‌های ایرنا منتشر کرد مبنی بر امضای تفاهم نامه بازسازی و احداث شبکه پایدار توزیع برق در مناطق سیلزده پلدختر و معمولان که امروز بین استانداری لرستان و شرکت توانیر منعقد شد.



به گفته سید موسی خادمی، استاندار لرستان، این تفاهم نامه با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال برای کارهای دائمی و بنیادی‌تر منعقد شده است.





*خدمت به نیازمندان، جریمه رانندگی بدون گواهینامه



اما در حوزه اجتماعی هم خبری جالب توجه از مرکز تفت یزد انتشار یافته که طی آن محمدحسن وراثی، رئیس کمیته امداد تفت گفته است: مجازات فردی که به اتهام رانندگی بدون گواهینامه به تحمل ۲ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود به ارائه خدمت به نیازمندان و انجام ۳۰ ساعت خدمات عمومی رایگان به‌صورت تدریس دروس فیزیک، شیمی و ریاضی برای دانش آموزان تحت حمایت این نهاد تبدیل شد.





*کشف بیش از چهار تن انواع مواد مخدر در هرمزگان و سیستان و بلوچستان



عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با تلاش مأموران انتظامی این استان در ۴۸ ساعت گذشته، یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان‌های میناب و رودان در شرق هرمزگان کشف شده است که این مواد شامل شامل یک تن و ۵۱۰ کیلو تریاک و ۷۶ کیلو حشیش، ۵ کیلو هروئین و ۲۸ کیلوگرم سایر مواد است و ۱۲ قاچاقچی دستگیر و ۶ دستگاه خودرو توقیف شد.



کشفیات مواد مخدر به طور معمول همواره در نقاط مختلف کشور بویژه استان‌های مرزی با افغانستان در ایام مختلف وجود داشته به طور متوسط به چند ده کیلو و یا حداکثر ۲۰۰، ۳۰۰ کیلو می‌رسد اما امروز خبری از قول سردار سردار «محمد قنبری» فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بر روی خروجی اخبار استان‌های ایرنا قرار گرفت مبنی بر اینکه، مأموران انتظامی ایرانشهر و سراوان در ۲ عملیات جداگانه یک باند بزرگ موادمخدر را منهدم و ۲ تن و ۷۶۳ کیلوگرم انواع موادافیونی کشف و ضبط کردند.





*دستگاه‌های امدادرسان آماده خدمات‌رسانی به زائران مرقد امام (ره) هستند



با نزدیک شدن به ایام سالگرد ارتحال بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، حجت الاسلام محمد علی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) از آمادگی کامل دستگاه‌های امنیتی، خدماتی و امداد و نجات برای خدمات‌رسانی به زائران مراسم سی امین سالگرد ارتحال امام راحل خبر داد.



- در این راستا، مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) تهران بزرگ هم تمهیدات ترافیکی مربوط به مراسم نمازعید سعید فطر و نیز بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در روز ۱۴ خرداد را اعلام کرد که بر این اساس، برای برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر امسال از ساعت ۲۴ شب قبل از عید تا پایان برگزاری مراسم و عادی شدن ترافیک از محدوده مصلای امام خمینی (ره) محدودیت‌های توقف و تردد وجود دارد.





*تپش تند نبض تجارت ایران در بندر شهید رجایی



اما در مروری بر برخی از عناوین گزارشی منتشره بر روی خروجی اخبار استان‌های ایرنا «تپش تند نبض تجارت ایران در بندر شهید رجایی» عنوان مطلبی از مرکز بندرعباس است که به این شرایط تجاری ایران در این مجتمع بندری به عنوان بزرگترین بندر کانتینری و معروف به دروازه طلایی اقتصاد کشور با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان و نقش آن در پویایی اقتصاد این منطقه می‌پردازد.



«شرکت حمل و نقل بین المللی به نام مازندران به کام دیگران» هم گزارش از مرکز ساری است که به وضعیت شرکت‌های حمل و نقل بین المللی مازندران و عدم نقش آفرینی آنان در حوزه حمل و نقل صادرات این خطه اختصاص دارد.



*******************************************



این مطالب گزیده‌ای از اخبار ۲۴ ساعت گذشته ایرنا در حوزه استان هاست که هر روز در قالب بسته خبری منتشر می‌شود.



۱۹۰۶**


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha