۶ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۵۹
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 83329801
T T
۰ نفر
بیانیه اصلاح طلبان بوشهر در اعتراض به طرح تاراج حق‌آلایندگی استان

بوشهر- ایرنا - ائتلاف اصلاح طلبان بوشهر در اعتراض به پیگیری استان های همجوار برای دریافت سهمی از عوارض آلایندگی پارس جنوبی بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه که روگرفتی از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: در چند روز گذشته اخبار و اطلاعات نگران کننده‌ای در باره تلاش برخی از چهره‌ها و مسئولان صاحب نفوذ استان‌های فارس و هرمزگان برای تقسیم حق آلایندگی منطقه پارس جنوبی به‌گوش می‌رسید. متاسفانه اینک با تایید رسمی استاندار محترم بوشهر، درستی این اخبار و اطلاعات اثبات شده و گویا این تصمیم با محوریت سازمان محیط زیست کشور و دخالت مسئولانی از استان‌های فارس و هرمزگان اتخاذ گردیده است.


تلاش‌هایی از این‌گونه که ریشه در طمع و درازدستی برآمده از احساس قدرت‌های غیرمسئولانه دارد، سال‌ها است که در رفتار عده‌ای از متنفذان استان‌های هم‌جوار بخصوص استان فارس ریشه دوانده است و قدمتش به آغاز فعالیت منطقه مهم و استراتژیک پارس جنوبی می‌رسد. این افراد هر چند یک بار با برنامه و نقشه و توطئه‌ای، موج نگرانی و اعتراض را در این استان می‌پراکنند، یک روز با طرح شکست‌خورده اتصال بخشی از استان ما به خود، روزی دیگر با تغییر در مفهوم بومی و غیر بومی و امروز هم با طرح تقسیم و تصاحب حق‌آلایندگی منطقه پارس جنوبی که در حقیقت پول خون ساکنان مظلوم این منطقه فرو رفته در انواع غبار و دود و سموم مهلک است.


ائتلاف اصلاح‌طلبان استان بوشهر ضمن محکومیت چنین تصمیم غیرمسئولانه و ظالمانه‌ای و با حمایت از مواضع استاندار بوشهر در باره تلاش برای لغو چنین مصوبه‌ای، از شخص ریاست جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که ضمن دستور به لغو این مصوبه، برای پیش‌گیری از تکرار چنین رفتارهای نادرستی به مدیران زیر دست خود تذکر دهد.


همچنین این ائتلاف هشدار می‌دهد که اگر در روزهای آینده با اقدامات اصلاحی در این مورد، از مردم رفع نگرانی نشود، اقدام به اخذ مجوز برای برگزاری تجمعات اعتراضی قانونی در سراسر استان خواهد نمود.


۷۲۱۲/۶۰۴۵

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha