شهروندان آذربایجان شرقی 1179 مورد تخلف در عرضه کالا را گزارش کردند

تبریز- ایرنا- معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: امسال تاکنون یک هزار و 179 مورد گزارش مردمی و ناظران افتخاری در 2 بخش کالایی و خدماتی از طریق سامانه 124 سازمان دریافت شده است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل عطاپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از بررسی این تعداد گزارش، 135 فقره پرونده تخلف تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال و  55 مورد نیز قبل از تشکیل پرونده منجر به مصالحه بین طرفین شد. 


وی ‌بیشترین موضوع شکایت‌های دریافتی را گران فروشی، درج نکردن قیمت، کم فروشی، تقلب، امتناع از عرضه کالا و عرضه خارج از شبکه کالا عنوان کرد. 


عطاپور گفت: برای نظم‌دهی و انسجام‌بخشی بیشتر به فرآیند تنظیم بازار و نظارت گسترده‌تر بر مراکز ذخیره‌سازی و نگهداری کالا، انبارها، سردخانه‌ها و جایگاه‌های توزیع کالا و عرضه‌ خدمات، بازرسی‌های مستمر توسط بازرسان این سازمان در طول سال در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه انجام می‌شود . 


  وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف مشهود از قبیل گرانفروشی، کم‌ فروشی، تقلب، احتکار، اپنهان کاری و امتناع از عرضه کالا، صدور نکردن فاکتور خرید و دیگر تخلفات صنفی و غیر صنفی را از طریق تماس با تلفن 124 به ستاد خبری مستقر در ادارات صنعت، معدن وتجارت شهرستان‌ها گزارش کنند تا در اسرع زمان رسیدگی شود.


به گزارش ایرنا، امسال تاکنون تعداد 422 پرونده گران فروشی در اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی تشکیل و 382 پرونده مختومه شده است.


3093/518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =