۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
خبرنگار: r970318
کد خبر 83325448
۰ نفر
گوشی دولت منتظر تماس مردم

سنندج - ایرنا - دولت با راه اندازی سامانه ارتباط مردمی (سامد) گوشی بدست است تا با راهی مناسب و کم هزینه با مردم ارتباط مستقیم بر قرار کند و گام های بزرگتری در راستای رفع مشکلات آنها بردارد.

به گزارش ایرنا، سختی ها و پیچیدگی های زندگی امروزی و تحولات چشمگیر و شگرف عصر ارتباطات کانال های ارتباطاتی متنوع و بعضا سهل و کم هزینه ای برای برقراری ارتباطات بوجود آورد و موجب کمرنگ شدن ارتباط چهره به چهره به عنوان یکی از موثرترین انواع ارتباطات شده است.
این عوامل و برقراری ارتباط دو سویه بین دولتمردان جامعه اسلامی و مردم جزء حقوق متقابل بین آنهاست که مورد تاکید دین مبین اسلام نیز هست از این رو دولت جمهوری اسلامی ایران با مطرح کردن برقراری سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت «سامد» در این راستا به صورت جدی اقدام کرده است.
علاوه بر تاکیدات دین اسلام، دولت تدبیر و امید نیز در منشور حقوق شهروندی خود بر ارتباط بیشتر دولت با ولی نعمتان تاکید کرده و در این راستا با راه اندازی مجدد سامانه سامد شاهد به بار نشستن گوشه دیگری از تلاش های این دولت برای رفاه مردم هستیم.
براساس اطلاع رسانی چند روز پیش روابط عمومی استانداری کردستان قرار بود مدیر کل آب و فاضلاب روستایی استان در این سامانه پاسخگوی مشکلات مردم باشد، برای ارضای حس کنجکاوی خود گوشی را برداشتم شماره یک را سه بار تکرار کردم بعد از چند بار بوق زدن کسی آن طرف خط گفت سلام بفرمایید مدیر کل آب و فاضلاب روستایی کردستان هستم خوشحال می شوم بتونم کمک تون کنم.
یکی از مشکلات حوزه آب و فاضلاب روستایی استان را مطرح و خواستار رفع آن شدم او نیز با ابراز خوشحالی از اینکه مردم پیگیر رفع مشکلات این حوزه در استان هستند در همان لحظه بخش هایی از علت این مشکل را بیان کرد و پس از اتمام مکالمه پیشنهاد کرد با گرفتن یک کد ۱۲ رقمی پیگیر مرتفع شدن این مساله باشم.
شماره ۱۱۱ فرصتی برای اعلام نظرات، درخواست ها و پیشنهادات شهروندان به مدیران دولتی است تا بلکه موجب کاهش هزینه های رفت و آمد مردم برای ارتباط با مدیران دولتی و با در اختیار گذاردن یک بستر عظیم ارتباطی و اطلاعاتی دوسویه، بتواند از یک طرف ارائه صحیح و به موقع خدمات را به مردم تسهیل و تضمین کند و از طرف دیگر با دسترسی سریع و آسان مردم به دولتمردان جهت طرح مشکلات و شکایات، احساس امنیت و آرامش خاطر آنها را افزایش دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در این ارتباط گفت: مردم استان می توانند هر روز و از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ با شماره تلفن ۱۱۱ بطور مستقیم مسایل و مشکلات خود را با مسئولین دستگاه‌های اجرایی مطرح کنند.
حسین فیروزی با بیان اینکه سرور اصلی این سامانه در نهاد ریاست جمهوری مستقر و همه تماس‌ها قابلیت ضبط و آنلاین بودن را دارند، اضافه کرد: پس از اتمام تماس در صورت نیاز به ثبت درخواست، کد پیگیری ۱۲ رقمی برای درخواست کننده صادر می شود که در سراسر کشور قابل پیگیری خواهد بود.
وی اظهار داشت: با توجه به جدول اطلاع رسانی و اعلام حضور مسئولین در تاریخ و زمان های مشخص، انتظار می رود مردم استان مسایل و مشکلات خود را متناسب با پاسخگویی مدیر کل دستگاه اجرایی مربوطه مطرح کنند.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: بیان مشکلات به صورت مستقیم با مسئول دستگاه اجرایی، کاهش مراجعات مردمی، صرفه جویی در وقت شهروندان و دسترسی آسان مردم بدون مراجعه به ادارات از جمله مزایای راه اندازی سامانه سامد است.

** ۳۸۷ کردستانی با سامانه سامد تماس گرفتند
مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کردستان نیز گفت: ۳۸۷ نفر از مردم این استان از ابتدای فعالیت مجدد سامانه سامد برای اعلام مشکلات خود به مسئولان با این سامانه تماس گرفته اند.
مسعود روحانی با اشاره به اینکه سامانه از اسفند سال گذشته فعالیت مجدد خود را در این استان آغاز کرده است، اظهار داشت: مردم برای ارتباط با مدیران و رفع مشکلات خود باید با این سامانه (تلفن ۱۱۱) تماس بگیرند.
وی اضافه کرد: تاکنون ۱۴۷ مورد از این تماس ها با پیگیری های انجام شده منتج به نتیجه شده و موضوع ۱۷ تماس نیز برای رفع مشکلات متقاضی از سوی کارشناسان مشاوره شده و ۶ مورد نیز انجام نشده است.
روحانی افزود: ۲۱۷ مورد از تماس ها نیز هم اکنون در دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات متقاضیان در حال پیگیری است.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کردستان گفت: در حدود سه ماه فعالیت این سامانه، ۲۴ نفر از مدیران دستگاه های اجرایی و استانداری کردستان در محل حضور یافته و به صورت تلفنی پاسخگوی مردم بوده اند.
روحانی یادآور شد: در این حضورها بیشترین تعداد تماس ها با این سامانه هنگام حضور مدیران کل آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گرفته شده است.
وی تاکید کرد: سامانه ارتباطی الکترونیکی مردم و دولت موسوم به سامد در این استان با برنامه های چند ماهه به صورت مرتب برنامه ریزی شده که در گام اول رضایت مندی مردم و در گام بعدی اطمینان بخشی ارباب رجوع مورد نظر است که کارها پیگیری و نتایج آن به اطلاع مردم می رسد.
روحانی افزود: بیان مشکلات به صورت مستقیم با مسئول دستگاه اجرایی، کاهش مراجعات مردم، صرفه جویی در وقت شهروندان و دسترسی آسان مردم بدون مراجعه مستقیم به ادارات از جمله مزایای راه اندازی سامانه سامد است.

** سامانه سامد در رسانه ها به مردم معرفی می شود
معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین المللی حوزه استاندار کردستان در این خصوص به ایرنا گفت: طی جلسه های مختلفی که با رسانه های جمعی از جمله خبرگزاری ها، صدا و سیمای استان برگزار شده قرار است از این ۲ کانال برنامه ها و اهداف این سامانه به مردم اطلاع رسانی شود.
آرش حسین پناهی با بیان اینکه سامد یکی از زیر شاخه های تحقق دولت الکترونیک است، اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه مردم با صرف هزینه و زمان کمتر به صورت مستقیم با مدیران دستگاه های اجرای ارتباط گرفته و مشکلات خود را به بهترین شیوه مطرح و پیگیری می کنند.
وی افزود: روابط عمومی استانداری و دیگر بخش ها از جمله اصحاب رسانه استان باید به بهترین شیوه ممکن در راستای معرفی این سامانه به جامعه تلاش کنند تا مردم با آشنایی از این سامانه درد دل و مشکلات خود را مستقیم به گوش دولتمردان برسانند و مطمئن باشند که مشکلاتشان بررسی و پیگیری می شود.
این سامانه که از ۲۰ اسفند ۹۷ در استان به صورت مجدد راه اندازی شده روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ با شماره تلفن ۱۱۱ بطور مستقیم به عنوان پل ارتباطی بین مردم با مسئولان آماده پاسخگویی و حل مشکلات مردم است.
گزارش از ژاله گرگانی
۷۳۴۹/9102









نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =