بهترین زمان ورزش بعد از افطار است 

سمنان- ایرنا- رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: بهترین زمان برای ورزش در ماه مبارک رمضان یک ساعت و نیم بعد از صرف افطاریِ سبک است.

رمضان حیدریان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای همه ورزشکاران در این روزها نمی‌توان نسخه واحد داد، چرا که نوع تمرینات و قوای جسمانی افراد متفاوت است.


وی با اشاره به ضرورت رعایت اصول تغذیه‌ای مناسب در روزهای ماه رمضان، بیان کرد: ورزشکاران در این روزها از انجام تمرین‌های پرفشار و سنگین پرهیز و پس از رفع نیاز تغذیه‌ای بدن ورزش کنند.


وی تصریح کرد: پرداختن به ورزش با معده پر سبب بهم خوردن روند هضم غذا و فاسد شدن غذا در معده و مشکلات گوارشی در ورزشکاران می‌شود.


حیدریان ادامه داد: ورزشکاران نیاز تغذیه‌ای بدن را با خوردن افطاری سبک اما پرکالری برطرف و سپس به تمرینات ورزشی بپردازند.


وی با بیان اینکه ورزشکاران برنامه‌ریزی مناسب برای خواب مناسب و استراحت کافی با هدف حفظ توان بدنی را مدنظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: پرداختن به تمرین و فعالیت‌های بدنی زیاد آب بدن را کاهش می‌دهد، بنابراین ورزشکاران با خوردن آب به میزان کافی در فاصله زمانی افطار تا سحر در حفظ این ماده حیاتی در بدن اهتمام ورزند و از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار و نوشابه پرهیز کنند.


رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان سمنان یادآور شد: تمرینات بدنی و ورزشی در روزهای ماه رمضان تا حد امکان سبک باشد.


۹۸۹۱/‌۶۱۰۳