۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۴۲
کد خبر: 83324036
T T
۰ نفر

شركت فولاد انگلیس منحل شد

۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۴۲
کد خبر: 83324036
شركت فولاد انگلیس منحل شد

لندن – ایرنا – دادگاه عالی انگلیس روز چهارشنبه با صدور حكمی دومین شركت تولید فولاد انگلیس موسوم به 'بریتیش استیل' را به دلیل مشكلات مالی منحل كرد.

این شركت پیش‌تر یك‌صد میلیون پوند از دولت انگلیس وام درخواست كرده بود تا كمبود كمك ‌هزینه موسوم به طرح آلایندگی دی‌اكسید كربن اتحادیه اروپا را كه از ماه گذشته قطع ‌شده است، جبران كند؛ اما موفق نشد.
گزارش‌ها حاكی است كه دولت انگلیس ضمانت بیشتری را از بریتیش استیل مطالبه كرده بود كه این شركت توان ارائه آن را نداشته است.
اتحادیه اروپا سالانه 2 میلیارد پوند اعتبار برای آلایندگی‌های صنعتی شركت‌های انگلیسی در نظر می‌گرفت كه پنج درصد از آن به فولاد انگلیس تعلق داشت. بااین‌حال گفته می‌شود كه فولاد انگلیس تمام اعتبار سال گذشته خود را مصرف كرده و اینك توان پرداخت عوارض جاری را ندارد.
حزب كارگر پیش‌تر خواستار ملی شدن شركت فولاد و حمایت مالی دولت شده بود. بااین‌ وجود،'گِرگ كلارك' وزیر بازرگانی انگلیس اعلام كرد كه دولت تمام تلاش خود را در چارچوب قانون صورت داده تا راه‌حلی را برای نجات این شركت پیدا كند.
شركت فولاد انگلیس با تولید سالانه 2.8 میلیون تن فولاد بزرگ‌ترین تأمین‌كننده فولاد برای شبكه ریلی انگلیس و فرانسه به شمار می‌رود. این شركت 5 هزار نیروی كار دارد و 20 هزار تن دیگر به فعالیت این شركت وابسته هستند.
تحولات اقتصادی و تجاری انگلیس در آستانه خروج رسمی این كشور از اتحادیه اروپا تعریف چندانی ندارد؛ تعدادی از شركت‌های هواپیمایی ورشكست شده‌اند، شركت‌های خودروسازی به فكر خروج از انگلیس افتاده و بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این كشور تعطیل و یا نیروهای خود را تعدیل داده‌اند.
بانك مركزی انگلیس پیش‌بینی كرده كه این كشور ممكن است در سال جاری دچار ركود اقتصادی شود، دولت این كشور تلاش می‌كند تا پیش از خروج از اتحادیه اروپا درباره نحوه همكاری‌های دو طرف در آینده به توافق برسد.
پارلمان انگلیس تاكنون سه بار طرح دولت درباره خروج از اتحادیه اروپا را رد كرده و شورای اروپا 6 ماه به انگلیس فرصت داده تا این طرح را به تصویب پارلمان برساند.
اروپام **هـ ن**2040

سرخط اخبار جهان