۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83322164
T T
۰ نفر

تردد دشوار و زیانبار خودروها در معابر نامناسب كرج

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83322164
تردد دشوار و زیانبار خودروها در معابر نامناسب كرج

كرج - ایرنا - خرابی آسفالت و وجود چاله های فراوان در معابر اصلی و فرعی كلانشهر كرج این روزها از دغدغه های شهروندان به شمار می رودكه اگر چه گرانی و كمیابی قیر علت اصلی آن بیان می شود اما بنا به گفته كارشناسان بخشی از آن را باید پای كم كاری مدیریت شهری نوشت.

به گزارش ایرنا،با اینكه طرح توسعه معابر به ویژه احداث تقاطع های زیرگذر و روگذر در این سال ها به عنوان پروژه های زمان بر و پرهزینه در كرج مطرح است و اقدامات اجرایی موید فعالیت های عمرانی می باشد اما آنطور كه مردم می گویند در بحث كیفیت آسفالت و بهسازی معابر، فاصله كلانشهر از وضعیت مناسب روز به روز بیشتر می شود.
خرابی آسفالت اگر چه بخشی از آن مربوط به حفاری دستگاه های اجرایی است اما در بسیاری معابر بدون فعالیت این دستگاه ها، سطح معابر دچار برآمدگی یا تخریب شده و نشان می دهد كه عمر روكش آسفالت معابر شهر پایان یافته است.
موضوع آسفالت و خرابی آن در معابر كرج علاوه بر شهروندان مورد تائید نمایندگان مردم در شورای شهر است هر چند كه در ماه های اخیر صحبت هایی از بهبود اوضاع در میان است یا پروژه های محدود در گوشه و كنار كلانشهر اجرا می شود.
نامناسب بودن وضعیت آسفالت معابر اصلی و فرعی در شرایط گرانی و كمبود قطعه خودرو ، هزینه زیادی هم روی دست مردم می گذارد ضمن آنكه فرار از چاله ها نیز گاهی با تصادف های زیانبار همراه است.
به عنوان مثال خیابان های منتهی به شهرك اوج كرج همه روزه شاهد تصادفاتی از جنس فرار از چاله ها بوده و رانندگان خسارت دیده در حالت عصبانیت با یكدیگر به پرخاش می پردازند لیكن 2 طرف با نگاه به چاله های موجود به فهم مشترك می رسند.
آنطور كه مسئولان شهری كرج می گویند: كمبود و گرانی قیر از سال گذشته در كشور و البرز كلید خورده و مدیریت شهری هم در پس كمبود درآمدها و صدها مشكل دیگر در پی چاره جویی برای دوخت و دوز خیابان های پاره و پوره شهر است.
به هرحال مناطق دهگانه كرج از جمله منطقه هشت در این ماه ها به لحاظ تردد خودرویی دچار مشكل بوده و نمی توان به آسودگی از این چاه ها فرار كرد هر چند كه برخی معتقد هستند وجود چاله ها سبب كاهش سرعت خودروها می شود اما برخی دیگر آن را عامل كندی حركت و ترافیك سنگین می دانند.
بنا به گفته شهروندان، خرابی آسفالت از شمالی ترین نقطه كرج یعنی حسن آباد بالا تا جهانشهر شهر به خوبی آشكار است.
موضوع نامناسب بودن وضعیت آسفالت كلانشهر كرج بارها در نشست های اعضای شورای این شهر مطرح شده و مدیران شهری هم به بیان دلایل و علت ها پرداخته اند و این امر نشان می دهد كه این موضوع همچنان از دغدغه های اصلی شهر به شمار می رود.
مهدی حاجی قاسمی رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر كرج می گوید: معابر كلانشهر كرج نیاز به بهسازی و مرمت دارند و مدیریت شهری باید در اسرع وقت در این زمینه اقدام كند.
وی افزود: توقع شورا بهبود وضعیت آسفالت معابر اصلی و فرعی كرج است زیرا آسفالت معابر كرج دچار آسیب جدی شده و وضعیت معابر مطلبوب نیست.
احد رسولی عضو دیگر شورای شهر كرج، اتخاذ حركت جهادی برای روكش آسفالت معابر كرج را ضروری دانست و گفت: 240 تن در ساعت آسفالت در كارخانه آسفالت كرج باید تولید شود.
به گفته رحیم خستو سخنگوی شورای اسلامی شهر كرج ، طرح آسفالت خیابان های اصلی و فرعی كرج نیز با تامین قیر اجرایی شده و انتظار می رود امسال بخش عمده این معابر مناسب سازی شود.
این عضو شورای شهر كرج بیان داشت: شورا به عنوان پارلمان محلی و نماینده مردم درصدد است تا نیازهای شهر را شناسایی و به مطالبات پاسخ داد.
** روزانه حدود 40 تن آسفالت در معابر كرج پخش می شود
معاون فنی و عمران شهرداری كرج در این خصوص اعلام كرد كه روزانه بین 20 تا 40 تن آسفالت در اختیار مناطق دهگانه شهرداری كرج برای لكه گیری معابرقرار می گیرد.
عسكر نصیری گفت: چهار تیم مكانیزه در مناطق دهگانه شهرداری كرج فعال شده تا برای رفع خرابی آسفالت معابر اقدام كنند.
این مسئول با بیان اینكه اكنون بحث آسفالت معابر با جدیت دنبال می شود، افزود: براساس اولویت بندی معابر این كلانشهر ترمیم، بهسازی و آسفالت خواهد شد .
نصیری خاطر نشان كرد: طی 2 ماه گذشته لكه گیری و آسفالت معابر كرج در بلوار بلال، خیابان طالقانی و شهید بهشتی ، اردلان ها، خط چهار حصار، ورودی مهر ویلا ، باغستان و میانجاده انجام شده است.
وی با گلایه از برخی دستگاه های خدمات رسان مانند آبفا، شركت برق و مخابرات افزود: شهرداری به عنوان یك دستگاه خدمات رسان متحمل خسارات ناشی از حفاری دیگر دستگاه ها می شود.
معاون فنی و عمران شهرداری كرج اظهارداشت: اكنون قیمت هر تن قیر چهار میلیون و 500 هزار ریال است كه هزینه گزافی روی دست شهرداری گذاشته است.
وی در خصوص خرابی آسفالت برخی معابر فرعی خاطرنشان كرد: ساخت و سازها و حفاری ها توسط دستگاه های خدمات رسان مانند آب، برق، گاز و مخابرات از عوامل خرابی آسفالت كوچه ها و معابر فرعی به شمار می رود.
وی یادآور شد: روزانه حدود 2 هزار تن آسفالت در كارخانه آسفالت كرج تولید می شود كه از نوع با كیفیت و مرغوب است.
معاون فنی و عمران شهرداری كرج افزود: طول معابر اصلی و فرعی مناطق دهگانه كلانشهر كرج یك هزارو 100 كیلومتر است.
به هرحال بهبود كیفیت معابر برای تردد آسان مردم یكی از خواسته ها و مطالبات شهروندان بوده كه انتظار می رود مدیریت شهری كرج به صورت جهادی در گام نخست معابر اصلی و سپس معابر فرعی را بهسازی كند.
كلانشهر كرج حدود 19 میلیون متر مربع معبر اصلی و فرعی دارد.
7410/ 6155