تاثيرات سوء برخي تبليغات خاص صدا و سيما بررسي شود

تهران- ايرنا- نماينده دولت در شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما در نامه اي به رئيس اين شورا گفت: شبكه هاي مختلف سيما به صورت مكرر در حال تبليغ برندهاي تجاري مشخصي هستند كه از نظر محتوايي اين حجم انبوه تبليغات كالاها مي تواند به ترويج فرهنگ مصرف گرايي منجر شود.

«حسام الدين آشنا»، نماينده دولت در شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما و مشاور رئيس جمهور امروز شنبه در نامه اي به حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي نسبت به آثار سوء حجم فراوان و مكرر تبليغات برخي كالاهاي مشخص كه احساس تحميل بر مخاطبان را دارد، اخطار داد.
آشنا در اين نامه تاكيد كرد: همانگونه كه مستحضريد شبكه هاي مختلف سيما به صورت مكرر در حال تبليغ برندهاي تجاري مشخصي از انواع قابله، دوش حمام، كفش و ... هستند. حجم تبليغات و ميزان تكرار به گونه اي است كه خريد آن به مخاطب رسانه ملي تحميل مي شود.
مشاور رسانه اي رئيس جمهور با هشدار در خصوص ترويج فرهنگ مصرف گرايي با تبليغ انبوه اين گونه كالاها خاطرنشان كرد: اين در حاليست كه احتمالا سازمان صداوسيما نسبت به كيفيت و كارآمدي محصولات تبليغ شده نيز بي اطلاع است.
وي در اين نامه ضمن درخواست انجام مكاتبه با سازمان جهت ارسال اطلاعات مكفي از اين نوع تبليغات براي شوراي نظارت، افزود: مستدعي است دستور فرماييد كارشناسان شورا گزارشي از منطق اقتصادي، مسئوليت سازمان در قبال كيفي محصولات تبليغ شده و اثرات فرهنگي تبليغ «خريد مستقيم كالا از طريق ارسال پيامك» تهيه كنند.
حسام الدين آشنا روز گذشته هم در حساب كاربري خود در توييتر با اشاره به مشكلات ملي سازمان صدا و سيما آن ها را مانند بسياري از شركت هاي دولتي ديگر، خودساخته و ناشي از عدم محاسبه درست نسبت ميان درآمدها با هزينه و فايده عملكردها دانسته بود.
سيام**ا.م**2021**