۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱
کد خبر: 83313763
T T
۰ نفر
سرمربی تیم ملی اسكیت:برای كسب مدال به مسابقات جهانی می رویم

تهران - ایرنا - سرمربی تیم های ملی اسكیت هاكی (اینلاین هاكی) زنان و مردان گفت: با وجود آنكه بیشتر بازیكنان تیم ملی نخستین اعزام بین المللی خود را با حضور در رقابت های جهانی اسپانیا تجربه می كنند، امید زیادی برای كسب مدال داریم.

«كاوه صدقی» امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم ملی اینلاین هاكی در دوره قبل رقابت های قهرمانی آسیا در جایگاه نخست ایستاد. قطعا هدف ما دفاع از این عنوان در مسابقات 2020 قهرمانی آسیا در هند است و در جام جهانی 2019 اسپانیا با هدف كسب تجربه حاضر می شویم.
وی به شرایط تیم ملی اسكیت هاكی اشاره كرد و گفت: سال گذشته تیم ملی با حداقل امكانات موفق به كسب مقام قهرمانی آسیا شد و امسال با حمایت «حسن كریمی» مدیرعامل شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی، زمین تمرین مجموعه ورزشی انقلاب به تیم های ملی اسكیت در اینلاین هاكی واگذار شد كه این موضوع در نتایج تیم ملی در مسابقات تاثیر گذار خواهد بود.
سرمربی تیم های ملی اینلاین هاكی ادامه داد: تمرینات و اردوهای تیم های ملی در بخش مردان با مربیگری «كریستین مولر» آلمانی و در بخش زنان با هدایت «مارینا فاگواوا» فرانسوی پیگیری می شود كه این دو مربی در زمان بازیكنی، كاپیتان تیم های ملی خود بودند.
او حضور مربیان خارجی تیم های ملی مردان و زنان را موثر خواند و گفت: در ابتدای شكل گیری اسكیت هاكی در ایران، بازیكنان به مانند فوتبال ایستاده بازی می كردند. ولی با حضور مربیان خارجی، ذهنیت بازیكنان تغییر كرد تا در نهایت سبب قهرمانی تیم ملی در آسیا شود.
صدقی با تاكید بر اینكه افتتاح پیست اسكی هاكی روی یخ در تهران اتفاق بزرگی برای تیم های ملی است، اظهار داشت: داشتن پیست اسكیت هاكی روی یخ یك آرزو و رویا برای همه بازیكنان در این رشته بود كه محقق شد. البته این اتفاق علاوه بر برطرف كردن نیاز بازیكنان، نشانه پیشرفت در صنعت ورزش كشور است كه توسط یك شركت آلمانی معتبر ساخته شد.
سرمربی تیم های ملی ابراز امیدواری كرد كه اینلاین هاكی ایران به زودی عضو فدراسیون جهانی شود. هر چند كه آنها پیش از این در برنامه های فدراسیون جهانی حضور داشتند ولی با عضویت دائم در جریان اتفاقات جهانی خواهند بود.
وی درباره توسعه اسكیت روی یخ در كشور تصریح كرد: یكی از بهترین راهها و كم هزینه در توسعه اسكیت روی یخ، اینلاین هاكی است كه نیاز به پیست یخ ندارد. این را هم در نظر بگیرد كه حتی در كشورهای پیشرفته در رشته اسكیت روی یخ، پیست آن در همه شهرها وجود ندارد. اما ساخته شدن پیست اسكیت روی یخ در تهران، فرصتی است كه همگان از این رشته به خوبی استفاده كنند.
صدقی با تاكید بر اینكه برنامه ای برای دیدارهای دوستانه برون مرزی و یا دعوت از تیم های خارجی ندارند، افزود: هزینه تجهیزات اسكیت به عهده بازیكنان است و آنها از هیچ تیمی حقوق نمی گیرند و برای اعزام نیز از طریق حامیان مالی كه دارند برای سفرهای برون مرزی هزینه می كنند. برای همین دیدارهای دوستانه برون مرزی یا دعوت از تیم های ملی سایر كشورها به دلیل شرایط اقتصادی قابل اجرا نیست.
صدقی گفت كه امكان برگزاری لیگ مردان و زنان به صورت متمركز وجود ندارد. شهرهایی مانند مشهد، تبریز، همدان، شیراز، قم در كنار تهران در اینلاین هاكی فعال هستند. اما اینكه میزبانی ها در شهرهای مختلف برگزار شود امكان پذیر نیست زیرا باید زمین مسابقه نیز فراهم شود. همچنین در هر تیم نزدیك به 20 بازیكن و كادر فنی فعالیت می كنند كه مجموع آنها حدود 200 تا 300 نفر است و میزبانی از این تعداد در شهرهای دیگر میسر نیست.
وی خاطرنشان كرد: یكی از برنامه های تیم ملی جذب بازیكنان ایرانی است كه در خارج از كشور بازی می كنند و این روش را پیش از این در رقابت های قهرمانی آسیا با دعوت از «جرمی رضا پور» از آمریكا و «بنیامین غفاری» از سوئد انجام دادیم. البته در رقابت های جهانی اسپانیا نیز از چهار ایرانی مقیم خارج از كشور استفاده می كنیم.
رقابت های جهانی اسپانیا اوایل تیرماه در شهر بارسلون برگزار می شود.
ورزشی**9029**1067**
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش