۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۳۲
کد خبر: 83302640
T T
۰ نفر
نفرات برتر مسابقات بین المللی شطرنج جام بیستون مشخص شدند

كرمانشاه- ایرنا- رئیس هیات شطرنج استان كرمانشاه از مشخص شدن نفرات برتر اولین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام بیستون خبر داد و گفت: در پایان 9 دور مسابقه، 'آرش طاهباز' شطرنج باز كشورمان و اهل استان گیلان عنوان قهرمانی را از آن خود كرد.

سعید گل افروزی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پایان این رقابت ها و در مسابقات بخش استادی پس از طاهباز، مازیار باقری از خراسان شمالی و «دیوید لمسادز» از كشور گرجستان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.
وی ادامه داد: امیرمحمد آزادی از استان البرز، همایون توفیقی از گیلان، مهدی نیكوكار از ایلام و میثم خطیبی از زنجان نیز به ترتیب در رده های چهارم تا هفتم مسابقات ایستادند.
گل افروزی ادامه داد: رتبه هشتم مسابقات بین المللی شطرنج جام بیستون نیز به «لی یو» از كشور چین، رتبه نهم به «چین بایبك» از نپال و رتبه دهم نیز به «آریا امیری» از كشورمان اهل استان گیلان رسید.
رئیس هیات شطرنج استان كرمانشاه همچنین با اشاره به حضور تعدادی از ورزشكاران كرمانشاهی حاضر در این رقابت ها، افزود: محمدمهدی چاوری رتبه 13، محمدجواد ذوالفقاری رتبه 25، محمدرضا ملكی رتبه 26، محمدسعید فلاحی رتبه 27، جهانبخش عزیزی رتبه 33 و علی روشنی هم رتبه 34 این مسابقات را از آن خود كردند.
وی تصریح كرد: به نفرات اول تا سوم این مسابقات به ترتیب 90، 70 و 50 میلیون ریال جایزه نقدی تعلق گرفت.
گل افروزی خاطرنشان كرد: مسابقات بین المللی شطرنج جام بیستون با حضور 120 ورزشكار خانم و آقا از كشورهای چین، غنا، گرجستان، ارمنستان، افغانستان، نپال، پرتغال، اتریش و ایران برگزار شد و ورزشكاران در 9 دور به روش سوئیسی با هم رقابت كردند.
رئیس هیات شطرنج كرمانشاه خاطرنشان كرد: از مجموع شطرنج بازان حاضر در مسابقات، 20 نفر آن ها ازكشور خارجی شركت كننده و 100 نفر نیز شطرنج بازان داخلی بودند.
وی همچنین با مناسب ارزیابی كردن سطح رقابت ها، گفت: در این مسابقات ورزشكارانی كه دارای مقام استاد تمامی و در رتبه بندی فدراسیون جهانی دارای جایگاه و رتبه هستند، شركت داشتند.
مسابقات بین المللی شطرنج جام بیستون از نهم تا چهاردهم اردیبهشت در كاروانسرای شهر تاریخی بیستون (هتل لاله) برگزار شد.
7458/8066
۰ نفر