۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۰۴
کد خبر: 83299795
T T
۰ نفر

ذخيره حجم آب سد بارزو شيروان به 42 ميليون مترمكعب رسيد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۰۴
کد خبر: 83299795
ذخيره حجم آب سد بارزو شيروان به 42 ميليون مترمكعب رسيد

بجنورد- ايرنا- فرماندار شيروان گفت: تا ديروز ذخيره حجم آب سد بارزو در اين شهرستان به 42 ميليون مترمكعب رسيده كه اين خود بزرگترين نعمت الهي در سال جاري است.

امين رضا مرآتي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: آخرين حجم بالاي ذخيره آب سد باروز به سال 84 مربوط مي شود كه 44 ميليون متر مكعب آب ذخيره شده بود كه از روز سه شنبه رهاسازي 500 ليتر آب در ثانيه براي مصارف كشاورزي و شرب از سد بارزو آغاز شده است.
وي گفت: حجم ورودي آب سد بارزوي اين شهرستان از ابتداي سال آبي جاري تاكنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بيش از 300 درصد افزايش داشته است.
مرآتي با اشاره به افزايش حجم ذخيره آب سد بارزو اين شهرستان و خوشحالي كشاورزان و مردم از تامين آب باغ ها و شرب در سال جاري افزود: با توجه به خشكسالي و بارش هاي بسيار كم سال هاي اخير، همه بايد با همراهي يكديگر در مصرف آب صرفه جويي كنيم تا دچار مشكلات نشويم.
توان ذخيره سازي حجم آب اين سد در شهرستان، 92 ميليون مترمكعب است كه در حال حاضر حجم تراز و ايمني پايدار سد بارزو شيروان، 8.5 ميليون متر مكعب است.
سد بارزو شيروان در سال 1381 با هدف مهار و كنترل سيلاب هاي فصلي و تامين قسمتي از آب صنعت، شرب شهري شيروان و كشاورزي اراضي پاياب آن به بهره برداري رسيد.
توان تنظيم آب توسط اين سد سالانه 44 ميليون متر مكعب و گنجايش مخزن آن 92 ميليون متر مكعب است.
سد بارزو شيروان در 40 كيلومتري شمال اين شهر خراسان شمالي قرار گرفته است.
7186/ 6042