طرح تپ‌سی برای اتصال سامانه «تماس اضطراری» به نیروهای واكنش سریع پلیس

تهران- ایرنا- رئیس پلیس نظارت بر اماكن عمومی ناجا در بازدید از شركت حمل‌ونقل اینترنتی تپ‌سی، بر حمایت پلیس از طرح‌ها و برنامه‌هایی كه به‌منظور افزایش امنیت كاربران این شركت انجام می‌شود تأكید كرد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا، سرهنگ صادق رضادوست در این بازدید با اشاره به راهكار شركت حمل‌ونقل اینترنتی تپ‌سی برای قرار دادن امكان «تماس اضطراری با واحد امنیت» یا گزینه SOS در اپلیكیشن این شركت، آن را راهكاری مؤثر در ایجاد حس امنیت بیشتر مسافران و رانندگان عنوان كرد و افزود: استفاده از فناوری منجر به افزایش امنیت و شفافیت بیشتر می‌شود و می‌توان با كمك دانش روز، ناامنی و بروز اتفاقات ناخوشایند برای مردم را به حداقل رساند.
وی، ارتباط نزدیك تمام مراكز تپ‌سی در شهر‌های مختلف با مراكز پلیس نظارت بر اماكن عمومی ناجا را بسیار مهم دانست و خاطرنشان كرد: از ظرفیت و امكانات مجموعه تحت امر خود برای انجام سریع و صحیح فرایند تائید صلاحیت رانندگانی كه قصد فعالیت در تپ‌سی را دارند استفاده خواهیم كرد.
رضادوست اظهار كرد: اگر افرادی كه صلاحیت آن‌ها توسط پلیس تائید نشده است، نسبت به این موضوع اعتراضی داشته باشند، می‌توانند درخواست بررسی مجدد خود را به شركت تپ‌سی ارائه دهند تا پلیس، پرونده آن‌ها را دوباره در كمیسیون تجدیدنظر ارزیابی كند.

** امنیت یكی از معیار‌های اصلی شهروندان در سفر‌های شهری است
مدیرعامل شركت تپ‌سی نیز در برنامه بازدید رئیس پلیس نظارت بر اماكن عمومی ناجا، افزایش امنیت سفر‌های شهری را از اصلی‌ترین اولویت‌های این شركت معرفی كرد و گفت: ما با توجه به اهمیت مسئله امنیت كاربران، نسبت به سایر شركت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل اینترنتی، بیشترین سرمایه‌گذاری را در این حوزه داشته‌ایم و گزینه‌های امنیتی مختلفی را برای مردم فراهم كرده‌ایم به همین دلیل تاكنون هیچ مسئله جدی در تأمین امنیت كاربران خود نداشته‌ایم.
میلاد منشی پور تأكید كرد: با توجه به نظرسنجی‌های انجام‌شده، امنیت یكی از معیار‌های اصلی شهروندان در سفر‌های شهری است و ما تلاش كرده‌ایم تا این دغدغه را به حداقل برسانیم و راهكار‌های جدید فنی نیز در این زمینه ارائه كنیم.
مدیرعامل تپ‌سی تأكید كرد: بسته امنیتی تپ‌سی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی ارائه می‌دهد كه تهدید‌های احتمالی هنگام سفر را به حداقل می‌رساند. «تماس اضطراری با واحد امنیت» یا SOS، راهكاری است كه تیم تكنولوژی تپ‌سی برای كاربران خود فراهم كرده است.
وی افزود: با استفاده از این راهكار در اپلیكیشن تپ‌سی، اگر مسافری هنگام سفر، به هر دلیلی احساس خطر كند، می‌تواند گزینه «ارسال پیام اضطراری به واحد امنیت» را لمس كرده و به تیم امنیت تپ‌سی پیام كمك بفرستد. در این صورت تیم امنیت، ظرف 2 دقیقه شرایط را بررسی می‌كنند و شناسایی موقعیت مكانی، در صورت نیاز با پلیس، اورژانس یا سایر نهاد‌های مرتبط تماس می‌گیرند.
منشی پور ادامه داد: ما به دنبال ارائه طرحی برای اتصال سامانه «تماس اضطراری با واحد امنیت» به واحد واكنش سریع پلیس هستیم و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح، گام دیگری برای افزایش امنیت كاربران خود برداریم.
وی با اشاره به همكاری و حمایت پلیس اماكن در بررسی صلاحیت رانندگان تپ‌سی گفت: با كمك پلیس اماكن، امكان تائید صلاحیت رانندگان و نداشتن سابقه كیفری مؤثر آن‌ها به‌صورت آنلاین ایجاد شده است و بر اساس این همكاری، پلیس به‌صورت آنلاین، صلاحیت افراد متقاضی همكاری با تپ‌سی را بررسی و ظرف 48 ساعت نتیجه را اعلام می‌كند.
مدیرعامل تپ‌سی تأكید كرد: البته ما ضمن دریافت تائید صلاحیت اولیه رانندگان، شكایت‌ها و نظرات مشتریان خود را درباره سفیران به‌صورت مستمر در تیم امنیت تپ سی بررسی می‌كنیم تا در صورت نارضایتی از آن‌ها، نسبت به ادامه همكاری با سفیران تصمیم‌گیری شود.
منشی پور خاطرنشان ساخت: اقدامات ما در حوزه افزایش امنیت سفر‌های شهری فقط به بررسی صلاحیت و پایش دائمی رانندگان محدود نمی‌شود و تیم فنی تپ‌سی هم برای افزایش امنیت در هنگام سفر، راهكار‌های جدیدی را ارائه داده است. از جمله این راهكارها، امكان پایش مستمر حركت خودرو‌های این شركت و گزارش سریع هرگونه حركت مشكوك و خارج از برنامه آن‌هاست.
وی ادامه داد: با استفاده از این برنامه جدید، تیم پشتیبانی تپ‌سی می‌تواند هرگونه انحراف از مسیر پیش‌بینی‌شده را به‌سرعت شناسایی كند و درصورتی‌كه یكی از خودرو‌های این شركت از مسیر درخواستی مسافر منحرف ‌شده باشد یا زمان یك سفر، طولانی‌تر از اندازه معمول شود، بلافاصله به تیم امنیت تپ سی اطلاع داده می‌شود تا اقدامات لازم را انجام دهند. این ویژگی نامحسوس اپلیكیشن تپ‌سی به‌صورت هوشمند و خودكار عمل می‌كند و امكان نظارت این شركت بر خدمات گسترده سفیران آن را افزایش داده است.
مدیرعامل تپ‌سی با اشاره به سایر راهكار‌های بسته امنیتی این شركت برای مسافران ادامه داد: گزینه «اشتراك سفر» نیز یكی دیگر از راهكار‌هایی است كه می‌توان با استفاده از آن‌ها، آسوده‌خاطر با خودرو‌های این شركت سفر كرد. از جمله اینكه مسافر می‌تواند با استفاده از آن، لینك سفر خود را برای یكی از اعضای خانواده یا نزدیكان خود ارسال و آن‌ها را از مسیر سفرش مطلع كند.
علمی ** 1836 ** 1055