متولي برند حلال در ايران هنوز مشخص نيست

تهران – ايرنا - عضو انجمن محصولات پروتئيني و صنايع وابسته گفت: برند حلال در كشور ما يكي از مقوله‌هاي چالش برانگيز است، زيرا هنوز متولي اصلي آن در كشور مشخص نيست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «هرمز مهبد» در نشست خبري خود با بيان اين كه ما براي معرفي برند حلال ايران به شركت هاي خارجي دچار مشكل هستيم، افزود: هم اكنون دفتر نمايندگان ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي، سازمان ملي استاندارد و چند سازمان در اين زمينه فعاليت دارند و ما براي معرفي اين برند به شركت كنندگان خارجي ناچاريم مجموعه اين دستگاه ها را اعلام كنيم.
وي كه مديريت اجرايي نمايشگاه بين المللي و تخصصي محصولات پروتئيني و صنايع وابسته (ميتكس) را بر عهده دارد، افزود: پنج كشور صادر كننده گوشت قرمز و فرآورده هاي گوشتي براي حضور و عرضه محصولات خود در نمايشگاه بين المللي و تخصصي محصولات پروتئيني و صنايع وابسته و بازار ايران، اعلام حضور كردند.
مهبد اضافه كرد: با وجود مشكلات فراوان تلاش داريم كيفيت نمايشگاه ميتكس را حفظ كنيم تا از كيفيت آن كاسته نشود اما نمي توان به درستي پيش بيني كرد كه ميزان شركت كنندگان در اين نمايشگاه به چه صورتي خواهد بود؛ با اين وجود از كشور هاي روسيه، لهستان، بلاروس، آذربايجان و قزاقستان براي حضور در اين نمايشگاه اعلام حضور شده است.
مهبد افزود: برگزاري نمايشگاه هاي بين المللي با هدف رونق بازار داخلي است و شركت كنندگان به دنبال ورود به بازار ايران هستند، اما به طور مثال برگزاري نمايشگاه ها در دبي بازار هدفشان كشورهاي حوزه خليج فارس هستند.
وي درباره اين كه افزايش قيمت گوشت قرمز چه تاثيري در برگزاري نمايشگاه ميتكس خواهد داشت گفت: بي انصافي است كه در شرايطي كه قيمت همه كالاها و اقلام افزايش پيدا كرده، تنها به افزايش قيمت گوشت قرمز اشاره كنيم.
عضو انجمن محصولات پروتئيني و صنايع وابسته براين باور است كه تعداد متقاضيان براي حضور در تمامي نمايشگاه هاي بين المللي ريزش داشته است و توليدكنندگان نمي توانند به راحتي صادرات يا واردات داشته باشند.
به گفته وي، وقتي توليدكنندگان از لحاظ ضعيف مي شوند برگزاري نمايشگاه ها نيز تحت تاثير قرار مي گيرد.
عضو انجمن محصولات پروتئيني وصنايع وابسته گفت: شايعات پيرامون بازار گوشت، مرغ و فرآورده هاي آنها زياد است و با فرهنگ سازي و برگزاري چنين نمايشگاه هايي مي توان به كاهش اين شايعات كمك كرد.
به گفته وي، در نمايشگاه ميتكس شرايط ارتباط مستقيم براي توليدكنندگان، واردكنندگان و مصرف كنندگان فراهم شده و مي توان در اين ارتباط شفاف سازي كرد.
وي همچنين گفت: شايعات پيرامون بازار گوشت، مرغ و فرآورده هاي آنها زياد است و با انجام فرهنگ سازي و برگزاري چنين نمايشگاهي مي تواند به كاهش اين شايعات كمك كند.
مهبد ادامه داد: در اين نمايشگاه شرايط ارتباط مستقيم براي توليدكنندگان، واردكنندگان و مصرف كنندگان فراهم مي شود تا موضوعات شفاف سازي شود.
به گزارش ايرنا، سومين نمايشگاه بين المللي و تخصصي محصولات پروتئيني و صنايع وابسته (ميتكس) از 28 آبان تا يكم آذرماه سال 98 در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران در فضايي به مساحت بيش از 6 هزار متر مربع برگزاري مي شود.
اين نمايشگاه تيرماه سال آينده در تورنتو، در سال 2021 در يكي از كشورهاي آفريقايي و سال 2022 در استراليا برپا مي شود.
اقتصام**9186**9189