۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۵۵
کد خبر: 83292420
T T
۰ نفر

استاندار خراسان جنوبی در عمق 60 متری معدن مس

۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۵۵
کد خبر: 83292420
استاندار خراسان جنوبی در عمق 60 متری معدن مس

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی از معدن مس چاه پلوند در دومین روز سفر به شهرستان فردوس بازدید كرد.

به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان روز جمعه با همراهی جمعی از مسئولان استانی و محلی از بخش های مختلف معدن مس فردوس بازدید كرد و در جمع كارگران زحمتكش این معدن به مناسبت هفته كار و كارگر حضور یافت.
استاندار به عمق 60 متری این معدن مس رفت تا فعالیت های صورت گرفته برای بهره برداری از آن را از نزدیك ارزیابی كند.
فاز یك (تجهیز) معدن مس چاه پلوند شهرستان فردوس سال 1396 افتتاح شد كه تاكنون چهار میلیارد تومان برای راه اندازی آن هزینه شده و برای تكمیل پروژه به 20 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
پیش بینی می شود پس از تكمیل معدن سالانه 25 هزار تن مس از آن برداشت و برای 250 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شود.
معدن چاه پلوند دارای ذخیره قطعی یك میلیون و 300 هزار تن سنگ معدن مس است كه پس از تكمیل عملیات تجهیز و آماده سازی به صورت زیر زمینی مورد استخراج قرار خواهد گرفت.
معتمدیان بهمن ماه سال گذشته نیز همزمان با دهه فجر در سفر به شهرستان طبس با رفتن به عمق زمین از تونل معدن پروده طبس بازدید كرد و به معدنكاران سختكوش این معدن خداقوت گفت.
معدن یكی از قابلیت های خدادادی و اقتصادی استان خراسان جنوبی است.
استاندار خراسان جنوبی امروز (جمعه) در دومین روز سفر به فردوس از روستاهای چاه نو و پلوند بخش اسلامیه این شهرستان بازدید كرد.
معتمدیان به همراه تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی با حضور در این روستاهای كم برخوردار از نزدیك با اهالی روستا به گفت و گو پرداخت و درخواست ها و مشكلات آنها را از نزدیك بررسی كرد.
روستای پلوند شكل بوم گردی و گردشگری دارد و در 70 كیلومتری شهر فردوس است.
روستای چاه نو نیز از جمله روستاهای عشایری است و با 230 نفر جمعیت در 70 كیلومتری فردوس قرار دارد.
استاندار خراسان جنوبی عصر روز گذشته (پنجشنبه) در هفتمین سفر شهرستانی خود وارد فردوس شد و از مجتمع پرورش و اصلاح نژاد بز سانن شهرستان فردوس و باند امداد و نجات در این شهرستان نیز بازدید كرد.
معتمدیان با مردم باغستان و اسلامیه فردوس دیدار كرد و مشكلات و درخواست های آنان را از نزدیك شنید.
استاندار خراسان جنوبی همچنین دیروز از محل واقعه شكست آمریكا در صحرای طبس دیدن و در آیین گرامیداشت واقعه پنجم اردیبهشت شركت كرد.
وی روز چهارشنبه نیز ضمن بازدید از روستاهای سیل زده شهرستان های بشرویه و طبس، مشكلات ساكنان این مناطق را از نزدیك مورد بررسی قرار داد.
7556* 7559*3028