۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱
کد خبر: 83291380
T T
۰ نفر

گالری گردی در ماه كتاب

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱
کد خبر: 83291380
گالری گردی در ماه كتاب

تهران - ایرنا - گالری های هنری پایتخت همزمان با روزهای برگزاری نمایشگاه بین المللی كتاب تلاش می كنند با نمایش آثار هنری هنرمندان، توجه اهل فرهنگ را به مراكز هنری نیز، جلب كنند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، گالری‌ها و مراكز هنری تهران میزبان نمایشگاه‌های جدید برای بازدید اهالی فرهنگ و هنر پایتخت هستند.

*«پناهگاه» در گالری ژاله
نمایشگاه گروهی نقاشی، طراحی ومجسمه با عنوان «پناهگاه» به نمایشگاه گردانی «مهرداد جعفری» ششم تا 16 اردیبهشت در گالری ژاله برگزار می شود.
دربخشی از استیمنت این نمایشگاه آمده است:« پناهگاه [ پ َ ] (اِ مركب) آنجا كه برای حفظ جان و سلامت پناه برند. روایت ما از نقطه ی شروع و حركت ما به سمت پناهگاه است. نه موقعیت. استواراست نه جان و روح و سلامت ما در امان، ما در مسیر پناهگاه دفتر خاطرات مان را باز كردیم و هر آنچه برما گذشته را به تصویر كشیدیم، بی آنكه بدانیم چه چیزی در انتظار ماست. اینجا ساعت17:00عصر، هوای بارانی و سرد و هنوز چند روزمانده تا به مقصد (پناهگاه) برسیم، ما برای بقای خویش می كِشیم.»
گالری ژاله همه روزه جز شنبه ها از ساعت 16 تا 21 میزبان علاقه مندان خواهد بود. گالری ژاله در خیابان كریم خان، خیابان ایرانشهر، كوچه نوشهر، پلاك 3 واقع شده است.
*«نقاشی های مینا سبزی» در گالری سیحون
نمایشگاه انفرادی آثار مینا سبزی جمعه 6 اردیبهشت در گالری سیحون افتتاح می شود و تا چهارشنبه 18 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه واقع در خیابان وزرا، كوچه چهارم، شماره 11 است.

*«گستره آواز شب در باغ طلایی» در گالری فرمانفرما
نمایشگاه انفرادی نقاشی های محمد نوریان با عنوان «گستره آواز شب در باغ طلایی» جمعه 6 اردیبهشت در گالری فرمانفرما تهران افتتاح می شود و تا جمعه 20 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «گسترۀ آواز شب در باغ طلایی» عنوانِ این نمایشگاهِ محمد نوریان است. وی در بخشی از استیتمنتش اظهار می كند گویی دنبال گمشده ای می گردد كه برای یافتن آن راهی بس طولانی را در جهان نقاشی هایش طی می كند. در واقع محمد نوریان در آثارش جستجوگرانه در پی بازیابی دنیایی است كه در جهان رویاهایش شكل گرفته است.»
این نمایشگاه واقع در خیابان كریمخان زند، خردمند شمالی، كوچه اعرابی 2 است.

*«زوران» گالری شیرین
نمایشگاه انفرادی نقاشی های فرشاد نكومنش با عنوان «زوران» عصر جمعه 6 اردیبهشت در گالری شیرین افتتاح می شود و تا چهارشنبه 18 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
این گالری واقع در خیابان كریمخان‌زند، خیابان سنایی، كوچه‌ی سیزدهم، پلاك 5 است.

*«استراحت سخت» در گالری اُ
نمایشگاه انفرادی حجم و چیدمان آرش فشاركی با عنوان «استراحت سخت» عصر جمعه 6 اردیبهشت در گالری اُ افتتاح می شود و تا چهارشنبه 18 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاك 18، طبقه ی اول واقع شده است.
*«روییده» در گالری اعتماد 2
نمایشگاه انفرادی لاله معمار ‌اردستانی با عنوان «روییده» جمعه 6 اردیبهشت در گالری اعتماد 2 افتتاح می شود و تا سه شنبه 24 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه واقع در میدان هفت تیر، مفتح جنوبي، بن بست شیرودي پلاك 25 است.
در بیانیه این نمایشگاه به قلم هلینا مریم قائمی آمده است:«سن و سال زندگی پانستجو برای فردی رهایی در شوفائام تا اصل ثابت نشانگر رشد این مجموعه، زاییده گذر از نقطه امن عادات مكرر زیسته است و جستجو برای فردیتی را بازنمایی می كند كه در پی آزمون و خطای بسیار به جریان سیال زندگی پا می گذارد و سرانجام به خلوص و سادگی دست می یابد. این امر، نشانگر رشد نگرش و شور انسانی در مسیر آگاهی است. در این آثار، صیرورت در مقام تنها اصل ثابت هستی، ارج نهاده می شود و بر آن است كه بگوید غنا در سادگی و رهایی در شكوفایی است.»

*«حوض و انتزاع» در گالری خط سفید
نمایشگاه نقاشی های آوا صالحی با عنوان «حوض و انتزاع» جمعه 6 اردیبهشت در گالری خط سفید افتتاح می شود و تا دوشنبه 16 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه واقع در خیابان ولیعصر، روبروی جام جم، كوچه پروین، پلاك 22 واقع شده است.

*«سرگیجه» در نگارخانه والی
نمایشگاه انفرادی نقاشی های كاویان هازلی جمعه 6 اردیبهشت در نگارخانه والی افتتاح می شود و تا سه شنبه 17 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه واقع در میدان ونك، خیابان شهید خدامی، پلاك 72 است.
*«بازی تاش و خط» گالری راه ابریشم
نمایشگاه كاریكاتور با عنوان «بازی تاش و خط» با آثاری از كامبیز درم‌بخش، احمد عربانی و جواد علیزاده 6 اردیبهشت در گالری راه ابریشم افتتاح می شود و تا چهارشنبه 27 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه در بلوار كشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تكنو آجر، پلاك 210 واقع شده است.

*«سـالانه كارت پستال» در نگارخانه لاله
نشانی این نمایشگاه خیابان كریم خان زند، خیابان ایرانشهر، كوچه مهاجر، پلاك 30 است.
«منظری برای ندیدن» در گالری Ag
نمایشگاه انفرادی عكس های محسن یزدی‌پور با عنوان «منظری برای ندیدن» جمعه 23 فروردین در گالری Ag افتتاح شد و تا جمعه 27 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «مدرنیسم، مختصات زندگی ما را عوض كرده و زندگی در شهر مدرن، ملزومات جابجایی را. مفهوم «سفر» كه پیش از این به معنی خارج شدن از شهر بود، حالا در جابجایی های داخل شهر هم كاربرد پیدا كرده است.
این سبك جدید زندگی، مرا به درك جدیدی از زندگی رساند: تقاطع، ناقض چشم‌انداز انسان از زمین است.»
این نمایشگاه واقع در خیابان كریم‌خان زند، خیابان عضدی جنوبی، پلاك 43 است.

* «انقلاب هنر» در صبا
همزمان با 20 فروردین ماه، به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی نمایشگاه نقاشی «انقلاب هنر» در نگارخانه خیال صبا فرهنگستان هنر برپا ‌شد.
در این نمایشگاه بیش از 80 اثر نقاشی از نقاشان معاصر همچون احمد اسفندیاری، حبیب الله آیت اللهی، حبیب الله صادقی، كاظم چلیپا، مصطفی گودرزی، ناصر پلنگی، مرتضی اسدی، غلامعلی طاهری و آثار اساتید خیالی‌نگاری با مضامین انقلابی همچون محمد فراهانی، علی اكبرلرنی، منصور وفایی و حسین حسینی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
این نمایشگاه همه روزه تا 10 اردیبهشت ماه، از ساعت 10 الی 19 به جز روزهای تعطیل میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

*«بهرام گوهری» در گالری گلستان
نمایشگاه انفرادی عكس های بهرام گوهری جمعه 30 فروردین ماه در گالری گلستان افتتاح می شود و تا تا 4 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
این عكاس در استیتمنت نمایشگاه خود آورده است: «انسان و انسانیت از ابتدا تا به حال سوژه كارهایم بوده و خواهد بود. گاهی پوشش حجاب و چادرهای دوره قاجار و گاهی ایستاندن آدم‌هایی در كنار تخت جمشید و فرهنگ كهن ایران. گاهی نیز جستجو در زیر پوست انسان در استخوان‌ها و جمجمه‌های زندگی پس از مرگ و گاهی با بیگ بنگ و پیدایش جهان هستی سوژه عكس‌هایم بوده است. اكنون زندگی روزمرگی در میان رنگ‌ها و نورها سوژه كارهایم است.»
نمایشگاه بهرام گوهری در تاریخ 30 فروردین از ساعت 4 تا 8 شب در گالری گلستان به آدرس دروس، خیابان كماسایی، پلاك 34 برگزار خواهد شد.

* «تكرار» در گالری اِمكان
نمایشگاه انفرادی عكس های غزاله هدایت با عنوان «تكرار» جمعه 23 فروردین در گالری اِمكان افتتاح شده است و تا جمعه 6 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه واقع در خیابان میرزای شیرازی، كوچه دوم، پلاك 3، زنگ یك است.

* «بی‌شمار» در گالری شیرین
نمایشگاه انفرادی فرح سلطانی با عنوان «بی‌شمار» كه در تاریخ 23 فرودین ماه در گالری شیرین افتتاح شد تا چهارم اردیبهشت ماه میزبان این نمایشگاه خواهد بود و همچنین نمایشگاه گروهی با عنوان «نورچشمی‌های اتاق آئینه» از نخستین نمایشگاه‌های سال 98 این گالری محسوب می‌شود.
این گالری در خیابان كریمخان زند، خیابان سنایی، كوچه 13، پلاك 5 واقع شده است. ساعت بازدید از این نمایشگاه نیز هر روز به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت 11 الی 19 اعلام شده است.
فراهنگ**9031** 1200
۰ نفر