۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۴۳
کد خبر: 83282761
T T
۰ نفر
ایجاد گمرك؛ لازمه تشكیل منطقه آزادتجاری شهرفرودگاهی امام(ره)

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد گمرك از ملزومات مهم راه اندازی یك منطقه آزاد به شمار می رود كه شركت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با احداث سوله سرپوشیده (انبار) و ساختمان اداری آن گام مهم و موثری برای فعالیت گمرك در این مجموعه برداشته است.

به گزارش ایرنا از تارنمای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، محمد اسلامی امروز (چهارشنبه) در بازدید از هسته پیشران منطقه آزاد تجاری این شهر، تاكید كرد «ساخت هسته با سرعت خوبی پیشرفت كرده است».
وی گفت: با به سرانجام رسیدن هسته پیشران منطقه آزادتجاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) می توان وارد فاز مذاكره با سرمایه گذاران شد و از آن مهمتر جذب سرمایه گذار می تواند موجب سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی كشور شود. در نتیجه ایجاد چنین فضایی برای كشور مهم و اثر بخش است.

** ساخت سوله سرپوشیده (انبار) و ساختمان اداری گمرك در حال پایان است
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شركت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در حاشیه این بازدید گفت: برای اینكه منطقه آزادتجاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بتواند شروع به كار كند و كد ترانزیت دریافت كند باید فعالیت گمرك این منطقه آغاز می شد.
علی رستمی افزود: ساخت سوله سرپوشیده (انبار) و ساختمان اداری گمرك با سرعت هرچه بیشتر در هفته های گذشته انجام شد و در تلاشیم این پروژه ها در آینده نزدیك به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: در انتهای این انبار سردخانه ای تعبیه شده است تا اگر باری نیاز به سردخانه داشت بتوان آن را در همین محل نگهداری كرد.
رییس هیئت مدیره شركت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از ساخت مسیرهای منتهی به هسته پیشران منطقه آزاد تجاری این مجموعه برای تردد خودروهای سنگین خبر داد و گفت: پاركینگ ویژه در این محوطه برای خوردوهای سنگین ساخته می شود تا عملیات تخلیه و بارگیری در سوله سرپوشیده بدون مشكل انجام شود.
به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی بیستم اسفندماه گذشته در حكمی رستمی را به سمت مدیرعامل شركت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) منصوب كرد و 10 ماموریت به وی سپرد.
تدوین و نهایی سازی برنامه پنج ساله توسعه بر اساس مطالعات طرح جامع كه پیش‌تر به تصویب وزارت راه و شهرسازی رسید، از این اولویت‌هاست.
اسلامی همچنین تاكید كرد تدوین و اصلاح مقررات و آیین‌نامه‌ها مبتنی بر نیازهای كاربران و استقرار سامانه «پنجره واحد ارائه خدمات» برای تسهیل بهره‌گیری از خدمات، تجارت و كسب‌وكار، باید به عنوان یك ضرورت در دستور كار شركت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قرار گیرد.

اقتصام*3061*1961*

سرخط اخبار اقتصاد