۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۰۱
کد خبر: 83282532
T T
۰ نفر

تابلوهاي جاده هاي هرمزگان31 ميليارد ريال خسارت ديد

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۰۱
کد خبر: 83282532
تابلوهاي جاده هاي هرمزگان31 ميليارد ريال خسارت ديد

بندرعباس- ايرنا- معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي هرمزگان گفت: خسارت ناشي از سرقت و تخريب علائم و تجهيزات ايمني جاده هاي استان، در سال گذشته،31 ميليارد ريال برآورد شده است.

به گزارش ايرنا، ميرداد ميردادي روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از اين تعداد افزون بر 4 عدد علائم ايمني شامل انواع تابلوهاي اطلاعاتي هشدار دهنده، اخباري و همچنين 57 دستگاه چراغ چشمك زن و 230 شاخه 4 متري گارد ريل در جاده هاي استان سرقت شد.
وي ادامه داد: حدود 17 هزار و 936 عدد از انواع تابلوهاي اطلاعاتي، اخطاري، انتظامي و مسيرنما در جاده هاي هرمزگان با توجه به اعتبارات بسيار محدود در سال 97 توسط عوامل راهداري نصب شد، اما متاسفانه افرادي سودجو و ناآگاه بدون در نظرگرفتن اهميت اين علائم در حفظ جان انسانها، آنها را سرقت كردند.
به گفته معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي هرمزگان سرقت و تخريب علائم و تجهيزات ايمني، يكي از عوامل افزايش آمار تصادفات جاده اي است.
وي يكي ديگر از مشكلات را سرقت تجهيزات روشنايي از جمله تابلوهاي برق و كابل روشنايي و تجهيزات برج هاي نوري و ترانسفورماتورهاي برق اعلام كرد كه باعث خاموشي جاده و كاهش ديد رانندگان در شب و سردرگمي آنان مي شود.
معاون راهداري و حمل و نقل جاده اي هرمزگان از مردم خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه سرقت علائم و تجهيزات در جاده ها،مراتب را به شماره تلفن 33332593 مركز مديديت راههاي استان گزارش دهند.
بر اساس آمار اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي هرمزگان، در حال حاضر افزون بر 78 دستگاه دوربين كنترل سرعت و 12 هزار تابلو و علايم اطلاعاتي و ايمني در جاده هاي استان نصب شده است.
استان هرمزگان داراي 13 هزار كيلومتر راه اصلي، فرعي، آزادراه و بزرگراه است كه براي ساخت، نگهداري و توسعه راه ها سه ارگان شامل سازمان راه و شهرسازي، اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي و شركت ساخت زيربنا و توسعه راه ها در جاده هاي استان فعاليت مي كنند.
9887/2094