۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبر: 83282237
T T
۰ نفر
بازار، صنعت و آموزش جزيره اي فعاليت مي كنند

شيراز- ايرنا- مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان فارس گفت: در حال حاضر سه ركن اصلي اقتصاد كشور يعني بازار ،صنعت و آموزش بطور جداگانه و جزيره اي فعاليت مي كنند كه اين فعاليت بايد هم سو شود تا جامعه ما به سمت رشد اقتصادي پيش رود.

به گزارش خبرنگار ايرنا،حشمت كوشكي چهارشنبه در آيين آغاز به كار دهكده نوآوري و فناوري رسا، در شيرازافزود: بيكاري در جامعه به دليل عدم داشتن مهارت ايجاد مي شود و در برهه كنوني جامعه ما نيازمند آموزش مهارت و گفتمان مهارت محور است.
وي ادامه داد: يكي از راه هاي ترويج آموزش‌هاي مهارت محور ايجاد زمينه رشد استارت ‌آپ ها است و مهمترين مولفه در حوزه استارت آپ، فناوري هاي نوين است.
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان فارس با بيان اينكه رشد تكنولوژي در كشور ما به سرعت در حال طي شدن است گفت: اگر بخواهيم در اقتصاد جهاني مشاركت فعالي داشته باشيم و بتوانيم با كشورهاي ديگر رقابت كنيم بايد به فناوري هاي جديد توجه كنيم.
وي به شعار امسال كه از سوي رهبر انقلاب رونق توليد عنوان شده است اشاره كرد و افزود: رونق توليد در ايران با جدي گرفتن فناوري هاي نو امكان پذير است چون در عصر كنوني هر جامعه اي نيازمند فناوري هاي جديد است.
وي ادامه داد: شركت هاي دانش بنيان يكي از مولفه هاي اصلي توسعه اقتصادي است و فارغ از توجه به اين شركت ها و فناوري هاي نو نمي توان به رشد اقتصادي رسيد و در پي آن معضل بيكاري را رفع كرد.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان فارس رشد شركت هاي دانش بنيان را در كشور و استان فارس يكي از ضرورت هاي مهم دانست و گفت: آينده كشور در دستان كسب و كارهاي نوين است كه خوشبختانه در ساليان اخير بذر آن كاشته شده است.
وي عنوان كرد: تنها به داشتن يك دولت نوآور نمي توان اكتفا كرد و بايد جامعه هم تشنه نوآوري و به دنبال فناوري هاي جديد باشد.

** ايجاد دهكده فناوري در شيراز
رئيس هيئت موسس شركت نوآوري و فناوري رسا نيز در اين مراسم گفت: آغاز ساخت دهكده نوآوري و فناوري رسا از سال 95 بود و از امروز نيز فعاليت اين مجموعه بصورت رسمي آغاز خواهد شد.
رسول شاهسوني با بيان اينكه اين شركت در پارك علم و فناوري فارس مستقر است و با حضور جمعي از مخترعين و نخبگان پايه ريزي شده،افزود: ارتباط بين صنعت و دانشگاه اصلي ترين هدف اين دهكده تعريف شده تا با استفاده از توان نخبگان براي كمك به رونق توليد گام هاي مثبت و رو به جلويي بردارد.
وي ادامه داد: در دهكده نوآوري و فناوري رسا 9 دپارتمان روانشناسي و مشاوره، خلاقيت و نوآوري،فني و مهندسي ،نرم افزار و هوش مصنوعي، ورزش و سرگرمي، اعزام دانشجو و گردشگري، گرافيك و هنر ،اشتغال و كارآفريني و تخصصي آموزش فعال است.
شاهسوني اضافه كرد: از ديگر اهداف اين مجموعه دانش بنيان ،كمك به تحقق و ساخت ايده هاي مبتكران مي باشد بطوري كه متقاضيان مي توانند براي اجراي ايده هاي خود به كارشناسان اين دهكده مراجعه كنند تا با كمك و حمايت علمي و فني متخصصين ايده ها به مرحله تجاري سازي راه يابد.
وي بيان كرد: شوراي سياست گذاري و اتاق فكر اين دهكده از 12 نفر از استادان دانشگاه هاي برتر دنيا در كشورهايي همچون آمريكا،آلمان و كانادا و همچنين دانشگاه هاي مطرح داخلي نظير دانشگاه صنعتي شريف و شيراز تشكيل شده است.
در اين مراسم تفاهمنامه هاي دو جانبه اي بين دهكده نوآوري و فناوري رسا بصورت جداگانه با سرهنگ حميدرضا گرامي مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس فارس براي ساخت نمادهاي نوآورانه براي موزه دفاع مقدس اين استان و همچنين سيروس پاك فطرت رئيس هيئت ورزش هاي همگاني اين استان براي توسعه فضاهاي بازي نوين و خلاقانه منعقد شد.
9873 /1876