۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۳۵
کد خبر: 83280834
T T
۰ نفر

استاندار: احزاب نقش مهمي در تصميم سازي و نظارت دارند

۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۳۵
کد خبر: 83280834
استاندار: احزاب نقش مهمي در تصميم سازي و نظارت دارند

زاهدان- ايرنا- استاندار سيستان و بلوچستان گفت: احزاب با تعامل و همفكري با يكديگر مي توانند نقش مهمي در حوزه تصميم سازي و نظارت داشته باشند.

به گزارش ايرنا احمدعلي موهبتي روز سه شنبه در نشست دبيران احزاب، تشكل ها و فعالان سياسي سيستان و بلوچستان با اشاره به اينكه نقش كار تيمي و همفكري در تعالي يك جامعه بر هيچ كس پوشيده نيست اظهار داشت: احزاب و تشكل ها با ايجاد يك فضاي تيمي و همفكري نقش مهمي در حوزه پيشرفت يك جامعه دارند.
وي ادامه داد: احزاب از جمله افراد نخبه يك منطقه به حساب مي آيند كه با تعامل و در چهار چوب گفتمان مي توانند نقشه راهي در بسياري از حوزه ها بوده و اثر گذار باشند.
استاندار سيستان و بلوچستان تصريح كرد: هم اينك 46 حزب در استان وجود دارد كه تعامل اين احزاب با يكديگر مي تواند موفقيت هاي بزرگي در توسعه منطقه ايجاد كند.
وي به خانه احزاب به عنوان يك سازمان مهم در ايجاد تعامل و همفكري احزاب با يكديگر اشاره كرد و افزود: اميدواريم با تدبير حوزه معاونت سياسي اجتماعي استانداري، مشاركت گروهها و احزاب شاهد ايجاد مركز خانه احزاب در استان باشيم.
موهبتي وجود گروههاي مرجع را مهم و نقش آفرين دانست و اظهار داشت: جامعه اي كه داراي بيشترين گروههاي مرجع باشد مي تواند به درستي افراد بي تفاوت و با تفاوت به مسئوليت خود را شناحته و به جامعه بشناساند.
وي افزود: سيستان و بلوچستان گروههاي مرجع بسياري دارد كه يكي از آنها در حوزه احزاب است.
استاندار سيستان و بلوچستان ادامه داد: وجود سمن ها و تشكل هاي مردم نهاد، گروههاي ورزشي و هنري، بزرگان طوائف، علما و روحانيون مي توانند با ايجاد يك گفتمان سازنده نقش مهمي در توسعه يك منطقه داشته باشند.
وي نقش احزاب را با توجه به نزديك شدن به انتخابات مجلس شوراي اسلامي مهم عنوان كرد و افزود: با توجه به اينكه مجلس عصاره اي از ملت است و با يك تصميم گيري اصلح بسياري از مشكلات جامعه حل خواهد شد لذا گروهها و احزاب با يك كار كارشناسي صحيح مي توانند نقش مهمي در شناساندن افراد اصلح داشته باشند.
معاون سياسي اجتماعي استانداري سيستان و بلوچستان نيز اين نشست گفت: احزاب و تشكل ها بايد تقويت شوند چراكه معجزه خرد جمعي و كار گروهي بر هيچ كس پوشيده نيست.
علي زيني وند ادامه داد: سيستان و بلوچستان مبناي اتحاد است بايد در سايه انسجام و صداي وحدت تصوير اين استان از حوزه امنيتي به سمت فرهنگي و نرم سوق پيدا كند.
وي بيان كرد: امروزه ضرورت سيستان و بلوچستان آموزش و توسعه بر مبناي مشاغل خرد و كارآمد است.
معاون سياسي اجتماعي استانداري سيستان و بلوچستان از شايسته سالاري به عنوان يك اصل مهم و اساسي ياد كرد و اظهار داشت: مدير بايد دانش محور و خلاق باشد.
به گزارش ايرنا در اين نشست فعالان سياسي و احزاب سيستان و بلوچستان به بيان مسائل، ديدگاه ها و مشكلات خود در رابطه با توجه به منافع ملي، توجه به نقش مردم، اهميت نيروي جوان، شايسته سالاري، تبعيت از قانون و در چهارچوب قانون بودن پرداختند.
9914**3213