۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83280476
T T
۰ نفر
يك مسئول بنيادشهيد: امكان اخذ غيرقانوني سهميه ايثارگري در كنكور وجود ندارد

تهران- ايرنا- رئيس مركز حراست بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: با تمهيدات پيش بيني شده امكان اخذ سهميه ايثارگري خارج از ضوابط و مقررات مصوب در كنكور سراسري وجود ندارد.

به گزارش ايرنا از بنياد شهيد، سجاد قاسمي روز سه شنبه در خصوص امكان سوءاستفاده از موضوع سهميه كنكور ايثارگري افزود: هموطنان به‌ ويژه خانواده‌ هايي كه فرزنداني در آستانه ورود به دانشگاه دارند، بايد مراقب سوءاستفاده افراد فرصت‌ طلب و سودجويي باشند كه با ادعاي اخذ سهميه ايثارگران به‌ منظور قبولي در رشته‌هاي شاخص دانشگاه آزاد به خصوص رشته‌هاي با تقاضاي بالا اقدام به اخذ مبالغي از افراد مي‌كنند.
وي اظهار داشت: همان ‌طور كه مشخص است طبق قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران استفاده از سهميه ايثارگري در آزمون ورودي دانشگاه‌ها داراي شرايط خاصي بوده و فرد ايثارگر براي بهره‌برداري از اين تسهيلات بايد شماره رهگيري شناسايي ثبت‌نام را ابتدا از بنياد شهيد مربوطه با توجه به سوابق ايثارگري اخذ و سپس براي بارگذاري در سامانه ثبت‌نام آزمون اقدام كند.
قاسمي تصريح كرد: با توجه به لينك بودن سامانه اطلاعات بنياد با سازمان سنجش و صحت سنجي اطلاعات اظهارشده راه سوءاستفاده مسدود است و صرفا افراد كلاهبردار از ناآگاهي و جهل افراد مالباخته نسبت به قوانين و روش ها سوءاستفاده مي كنند.
وي تأكيد كرد: كارت‌هاي ايثارگري داراي عناصر متعدد امنيتي بوده و مراحل توليد آن در مراكز مختلف طراحي شده است بنابراين امكان جعل و سوءاستفاده به حداقل رسيده است.
قاسمي از عموم شهروندان خواست در راستاي جلوگيري از اين‌ گونه اقدامات غيرقانوني در صورت برخورد با افراد يا موسساتي كه مواردي از اين ‌دست را مطرح مي‌كنند، بلافاصله موضوع را از طريق شماره‌هاي تماس 02183232371 و 02183232374 به مركز حراست بنياد اطلاع دهند.
اجتمام* 7268*1834