۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۰۲
کد خبر: 83275973
T T
۰ نفر
سفیر پیشین آلمان در تهران: تصویری كه رسانه های غربی از ایران ارائه می دهند، واقعی نیست

تهران - ایرنا - «برنت اربل» در مصاحبه ای تلویزیونی ، واقعیت موجود در ایران را با آنچه كه در رسانه های غربی ادعا می شود، كاملا متفاوت خواند.

به گزارش ایرنا، «برنت اربل» كه بین سال های 2009 تا 2013 سفیر آلمان در تهران بود از وجود اختلاف فاحش در گزارش های رسانه ای از وضعیت ایران خبر داد.
وی در یك مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به این سوال كه «آیا آنچه كه در رسانه ها در مورد شرایط بحرانی در ایران گفته می شود واقعیت دارد؟» گفت: «من فكر می كنم گزارش های نادرست در مورد هر كشوری وجود دارد، حتی در مورد آلمان، رسانه ها در برخی كشورها گزارش های نادرستی ارائه می كنند. اما در مورد ایران، رسانه ها گزارش هایی ارائه می كنند كه با واقعیت موجود كمترین تطابق را دارد».
وی افزود: ما زمانی به این موضوع پی می بریم كه از نزدیك با این واقعیت روبرو شویم، موضوعی كه در سفر هیات های پارلمانی و یا دولتی از آلمان به ایران به خوبی قابل مشاهده است.
به گفته اربل اعضای این هیات ها وقتی ایران را از نزدیك می بینند، پس از 24 ساعت حضور در این كشور اعتراف می كنند كه آنچه به عنوان گزارش از شرایط این كشور به آنها داده شده ، هیچ ارتباطی با واقعیت امر ندارد.
سفیر پیشین آلمان در ایران در ادامه تاكید كرد: «شاید چنین چیزی كمتر در مورد باقی كشورها دیده شود، اما ایران جزو موارد شاخص است. آنچه كه در خصوص مسائل فرهنگی و حقوق بشری در خصوص ایران در رسانه ها منتشر می شود در حد بسیار بالایی دور از واقعیت است».
برنت اربل (متولد 1943) كه سابقه فعالیت از سال 1973 در سفارتخانه های آلمان در بیرون، صنعا، ریاض و قاهره را دارد، پیش از عزیمت به ایران بین سال های 2004 تا 2006 سفیر كشورش در بغداد بوده است.
اروپام ** 1078 ** 1546

سرخط اخبار سیاست خارجی