ميز خدمت مسير حل مشكلات مردم را تسهيل كرده است

مهاباد - ايرنا - معاون توسعه و برنامه ريزي فرمانداري مهاباد گفت: راه اندازي ميز خدمت در دستگاه هاي اجرايي مسير حل مشكلات مردم را تسهيل كرده و سرعت، دقت و شفاف سازي در خدمت رساني به ارباب رجوع را افزايش داده است.

خشايار صنعتي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به اينكه دولت تدبير و اميد نگاه ويژه اي به ارايه خدمت بي منت به مردم و تكريم ارباب رجوع و حقوق شهروندي دارد، ميز خدمت در فرمانداري اين شهرستان و دستگاه هاي اجرايي راه اندازي شده است.
وي ادامه داد: ميز خدمت بايد محلي براي پاسخگويي به مشكلات ارباب رجوع باشد تا از طريق اين ميز تمامي خدمات مورد نياز انجام شود.
صنعتي با اشاره به ابلاغ دستورالعمل رييس جمهوري در قالب مصوبه هيات وزيران مبني بر تشكيل ميز خدمت در دستگاه هاي اجرايي، ارايه خدمت بهتر و تكريم مردم را از جمله اهداف اجراي اين طرح برشمرد و بيان كرد: در طول يك سال گذشته ميز خدمت در بسياري از دستگاه هاي اجرايي اين شهرستان مستقر شده است.
وي با تاكيد بر اينكه افراد با انگيزه و كارآمد بايد پشت ميز خدمت قرار گيرند، اظهار داشت: فلسفه ميز خدمت اين است كه ارباب رجوع زمانيكه وارد اداره اي مي شود، بدون كمترين پرس و جو و در كوتاه ترين زمان ممكن به كارهايش رسيدگي شود و راهنمايي كافي را دريافت كند.
معاون توسعه و برنامه ريزي فرمانداري مهاباد گفت: راه اندازي ميز خدمت را به تمامي دستگاه هاي اجرايي شهرستان ابلاغ كرديم و يك تيم بازرسي نيز به صورت روزانه فعاليت ميز خدمت را در اين دستگاه ها مورد بررسي و بازرسي قرار مي دهد.
وي با بيان اينكه هر هفته روزهاي دوشنبه ميز خدمت در فرمانداري مهاباد نيز فعال است، افزود: بيش از 70 درصد جلسات ميز خدمت با حضور شخص فرماندار اين شهرستان تشكيل شد و مابقي نيز كارشناسان از هر واحد و حوزه هاي معاونت پاسخگوي شهروندان هستند.
صنعتي ادامه داد: در طول يك سال گذشته بيش از 2 هزار نفر به ميز خدمت فرمانداري مهاباد مراجعه كرده و ميزان رضايت مردمي از اين طرح رضايت بخش بوده است.
وي با اشاره به اينكه در برخي از ميزهاي خدمت دستگاه هاي اجرايي مسوولي حاضر نيست، يادآور شد: به مديران دستگاه هاي اجرايي شهرستان تاكيد شده است كه در زمان هاي مقرر با هدف تكريم و سرعت بخشيدن به انجام كار ارباب رجوع، در ميز خدمت حاضر شوند.
به گزارش ايرنا، ساختار اداري ميز خدمت در پي تصويب 'منشور حقوق شهروندي' در تاريخ 28 اسفند 1395 و به دنبال صدور بخشنامه در يكم خرداد 1397 نهاد رياست جمهوري، راه اندازي شده است.
در اين راستا از ابتداي تيرماه امسال ميز خدمت در بسياري از دستگاه هاي اجرايي راه اندازي شده است و تا قبل از مهيا شدن زيرساخت هاي الكترونيكي، ميز خدمت به صورت حضوري پاسخگوي مراجعان است.
9903/6185/7129