۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۱۷
کد خبر: 83264761
T T
۰ نفر
دوچرخه سواران ساوجي مسير اصفهان تا جزيره قشم را ركاب زندند

ساوه - ايرنا - رئيس هيات دوچرخه سواري شهرستان ساوه گفت: 2 دوچرخه سوار ساوجي با هدف حمايت از محيط زيست و پاسداشت طبيعت، مسير اصفهان تا جزيره قشم را در 2 مرحله ركاب زدند.

«يوسف زليخا» روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: «مهدي ميرگلوي بيات» و «ابوالفضل ميرزايي» مرحله نخست برنامه دوچرخه سواري خود را از روز 29 اسفند با پيام حفاظت از محيط ريست از اصفهان آغاز و با عبور از جاده هاي اصفهان و گذر از استان چهار محال و بختياري وارد اهواز شدند.
وي افزود:در مرحله دوم نيز دوچرخه سواران ساوجي پس از آنكه از اهواز با اتوبوس وارد بندرعباس شدند، مسير اين شهر را با پيمودن جزاير هنگام، هرمز و قشم ركاب زندند.
رئيس هيات دوچرخه سواري شهرستان ساوه همچنين زيرساخت هاي اين شهرستان براي انجام اين ورزش را بسيار ضعيف عنوان كرد و گفت: در ساوه پيست دوچرخه سواري وجود ندارد.
وي اظهار داشت: با وجود استعدادهاي درخشاني كه در ورزش دوچرخه سواري شهرستان ساوه وجود دارد، اما زيرساخت هاي كافي براي توسعه و رشد استعدادها در ساوه نيست و بودجه هيات دوچرخه سواري نيز پاسخ نيازها را نمي دهد.
زليخا اظهار داشت: با اينكه از ساوه دوچرخه سواراني هم به اردوي تيم هاي ملي دعوت شده اند و حتي در سال 94 - 95 نيز تيم دوچرخه سواري اين شهرستان در ليگ دسته اول حضور داشت و موفق به حضور در ليگ برتر شد اما به دليل ناتواني در تامين هزينه ها و مشكلاتي كه وجود داشت، از ادامه راه بازماند.
به گفته اين مسئول، برنامه اي براي ساخت پيست بي.ام.ايكس دوچرخه سواري در ساوه وجود دارد اما تحقق آن نيازمند حمايت مسئولان است.
هفت هزار ورزشكار مرد، پنج هزار ورزشكار زن، 37 هيات و 72 باشگاه ورزشي در شهرستان ساوه فعاليت مي كنند.
6539/6013/